2020-05-07, 07:38
Medlem
Hej!

Undrar om det är någon som vet ifall man med all säkerhet stängs av från localbitcoins om man varit naiv och skickat btc direkt till FS3?

En ännu viktigare fråga på detta; om man stängs av från localbitcoins, stängs man per automatik av även från btcx och safello då eller har man fortfarande en chans att kunna använda dessa tjänster istället? Om svaret är att man stängs av, vart är smidigast att vända sig då för att köpa btc?

Tack på förhand!
Citera
2020-05-07, 08:45
Medlem
Varför skulle du stängas av menar du? Jag har köpt därifrån och fört över till FS3 några gånger, men givetvis har det inte hänt något. Localbitcoins kan väl omöjligt veta att den addressen du skickar till tillhör din plånbok på FS3. Och även om de gjorde det, tror jag inte de skulle ingripa - så länge de får sina intänkter så varför skulle de bry sig vad du gör med dina bitcoins?
Citera
2020-05-07, 09:21
Medlem
Apansiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Varför skulle du stängas av menar du? Jag har köpt därifrån och fört över till FS3 några gånger, men givetvis har det inte hänt något. Localbitcoins kan väl omöjligt veta att den addressen du skickar till tillhör din plånbok på FS3. Och även om de gjorde det, tror jag inte de skulle ingripa - så länge de får sina intänkter så varför skulle de bry sig vad du gör med dina bitcoins?
Varför skulle LBC inte veta vilka adresser som tillhör FS3? Svensk polis har med säkerhet underrättat dom om detta. Localbitcoins, Binance, Safello, BTCX och andra exchanges har fullt upp med att permanent bannlysa konton som överför pengar till adresser som tillhör marknadsplatser som FS. Att du missat detta förstår jag ej.
Citera
2020-05-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet
Varför skulle LBC inte veta vilka adresser som tillhör FS3? Svensk polis har med säkerhet underrättat dom om detta. Localbitcoins, Binance, Safello, BTCX och andra exchanges har fullt upp med att permanent bannlysa konton som överför pengar till adresser som tillhör marknadsplatser som FS. Att du missat detta förstår jag ej.

Jag har då aldrig haft några problem med att överföra BTC från LB till någon deep-websida såsom FS eller Dreammarket. Man genererar ju en ny insättningsaddress varje gång man ska göra en insättning, förstår inte hur polisen skulle få tillgång till dessa (när de inte ens genererats än). Men jag är ingen IT-nörd, så jag vet inte helt säkert hur det funkar. Har personligen aldrig ens tänkt tanken dock.
Citera
2020-05-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cowalicious
Hej!

Undrar om det är någon som vet ifall man med all säkerhet stängs av från localbitcoins om man varit naiv och skickat btc direkt till FS3?

En ännu viktigare fråga på detta; om man stängs av från localbitcoins, stängs man per automatik av även från btcx och safello då eller har man fortfarande en chans att kunna använda dessa tjänster istället? Om svaret är att man stängs av, vart är smidigast att vända sig då för att köpa btc?

Tack på förhand!

Samma för mig, blev avstängd från Localbitcoins utan förvarning. Fick mail där det stod nåt i stil med "we have terminated your account permant... blabla..".
Citera
2020-05-07, 10:50
Medlem
Har ni så brottom med flugis så att ni har inte tid med hjärnan
Skicka från LB till en annan wallet först sen flugis
Citera
2020-05-07, 10:57
Medlem
Apansiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Jag har då aldrig haft några problem med att överföra BTC från LB till någon deep-websida såsom FS eller Dreammarket. Man genererar ju en ny insättningsaddress varje gång man ska göra en insättning, förstår inte hur polisen skulle få tillgång till dessa (när de inte ens genererats än). Men jag är ingen IT-nörd, så jag vet inte helt säkert hur det funkar. Har personligen aldrig ens tänkt tanken dock.
Hehe, kryptoadresser följer en algoritm, det är ett enkelt jobb för polisen att ta reda på vilka som tillhör FS. När du klickar på "Generera ny adress" så genereras inte en ny adress, utan du tilldelas en redan existerande adress. Bra att du inte blivit avstängd dock, men det är bara en tidsfråga om du fortsätter föra över direkt till en marknadsplats. Anledningen till att det fungerade prima på Dream Market är för att detta system ej var satt i drift under den epoken.

Allt väl!
Citera
2020-05-07, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cowalicious
Hej!

Tack på förhand!
Bitcoins går att spåras ja(om du är osäker, tumbla dem), men det är lugnt, inget man skulle lägga resurser på att du "kanske" beställt, nej alla sidorna är separata, blir man avstängd på Safello så är du endast stängd där. Skicka till en wallet först, helst olika summor(tumbla).
Citera
2020-05-14, 03:01
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Någon vänlig skäl som kan förklara hur det ligger till med localbitcoins och överföring till fs. Jag har gjort det själv förut utan problem. Funkar det eller är det helt kört, skulle vara tacksam för snabbt svar
Citera
2021-10-10, 17:42
Medlem
Blev också avstängd. Hade cash kvar hos dem och fick en sista chans att överföra bitcoinsen jag hade kvar.

Firade avstängningen med att överföra bitcoinsen direkt till FS.

Men vad fan ska man nu göra? Hittar inga riktiga ersättare. Så krångligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in