• 1
  • 2
2020-05-06, 21:31
Medlem
nijes avatar
Om jag blundar och tänker på Flashback så ser jag liksom ett slitet gammalt trähus framför mig. Det har blivit utbyggt och renoverat i omgångar så det ser ganska lustigt ut. Typ som Weasley's hus i Harry Potter.

När jag går in i huset vet jag precis vart jag ska gå för att hitta de forumdelar där jag läser mest. Direkt efter hallen ligger ett stort vardagsrum fullt av folk som pratar. Där ligger "Psykologi". I ett litet, dragigt vindsrum på toppen av en spiraltrappa ligger "Egna texter". "Paranormala fenomen" ligger på verandan under stjärnorna. Djupt nere i källaren ligger "Feminism" och där är betongväggarna täckta av röd målarfärg som börjar flagna.

Ungefär så. Finns det fler som får liknande bilder i huvudet när de surfar runt på Flashback? Hur ser det i så fall ut?
2020-05-06, 21:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nije
Om jag blundar och tänker på Flashback så ser jag liksom ett slitet gammalt trähus framför mig. Det har blivit utbyggt och renoverat i omgångar så det ser ganska lustigt ut. Typ som Weasley's hus i Harry Potter.

När jag går in i huset vet jag precis vart jag ska gå för att hitta de forumdelar där jag läser mest. Direkt efter hallen ligger ett stort vardagsrum fullt av folk som pratar. Där ligger "Psykologi". I ett litet, dragigt vindsrum på toppen av en spiraltrappa ligger "Egna texter". "Paranormala fenomen" ligger på verandan under stjärnorna. Djupt nere i källaren ligger "Feminism" och där är betongväggarna täckta av röd målarfärg som börjar flagna.

Ungefär så. Finns det fler som får liknande bilder i huvudet när de surfar runt på Flashback? Hur ser det i så fall ut?

Jag ser nog en svart katt med en rykande cigg i mungipan framför mig.
2020-05-06, 21:44
Medlem
Som huset i The Others.
2020-05-06, 21:47
Medlem
Som en ruin, efter ett lägenhetshus har blivit raserat efter en jordbävning. Fyllt av människor som inte har egna hem. Så jävla många folk som är oseriösa (98%) och snedvridna sen födseln med diverse skev uppväxt, och således tänker så långt som näsan växer. Inskräkna, autistiska, berusade, indoktinerade puckon. Det är Flashback för de flesta i Sverige som hört talas om det. "Sveriges största forum" Aaa, Sveriges största troll-forum av konton/ip-adresser.
2020-05-06, 21:49
Medlem
fuskas avatar
En toalett vägg med klotter på, alla i olika stilar, stoerlkar och färg. Det är vad jag ser framför mig.
2020-05-06, 22:01
Medlem
dobbelinas avatar
Som mentalsjukhuset Beckomberga innan dom stängde.
Där kunde man träffa på både djupt intelligenta människor samt
dom med en kraftig mental störning.
2020-05-07, 00:40
Medlem
TonyFlygares avatar
Alla på Flashback lider av fetma, dålig skäggväxt och mikropenis. Samtliga röstar på SD och tillbringar 90% av all vaken tid framför datorn (stationär). De skriver i sina refuserade CV:n att de är teknikintresserade och gillar att umgås med vänner; teknikintresset kommer av att de använder ett crackat Windows 10 och vännerna har man egentligen aldrig träffat i verkligheten.

Flashback ser ut som ett gammalt hyresrättshus i typ Järfälla där alla dessa arbetslösa fetton bor.
2020-05-07, 06:07
Medlem
Bartman777s avatar
Haha, jag visualiserar inte flashback direkt, men kan berätta om hur jag visualiserade internet när jag var liten.

Detta var tidigt 90-tal när jag var väldigt ung.
Vi hade ingen dator hemma och jag hörde "internet" nämnas i något TV-program.

Jag såg framför mig en tanig kille med mörkt långt hår i 20-30-årsåldern som bar vit t-shirt och jeansväst (riktigt tungt kriminell kille i mina ögon på den tiden), som satt vid en dator och höll på.

Han satt i en halvstor lokal där det stod massor av andra datorer, med andra kriminella typer som tillsammans skötte internet, kopplade fram personer dit de ville, och skickade leveranser till de hypermoderna människor som beställt något via "internet". Varorna gick de givetvis och hämtade i ett rum bredvid, packade ihop och skickade iväg.

Samt att det var telefoner som ringde överallt hela tiden, då jag också föreställde mig att de hade telefonsupport och kunde ta emot beställningar den vägen.

Det var min bild av internet tidigt 90-tal, då jag först hörde talas om det.
2020-05-07, 12:00
Bannlyst
Då och då hälsar jag på på psyket. När man kommer in är det ett jävla liv och alla skäller på alla. Försöker man snacka med någon får man hela maginnehållet tömt över sig. Alla ljuger och hittar på för att visa att de är kung i huset. Alla tycker att alla utanför är dårar och gör allt fel. Alla som sticker ut på utsidan får en extra tuff behandling med mycket allt.

När jag inte orkar mer lämnar jag Flashback och läser Aftonbladet. Där är det ljust och fint, alla är snälla och glada. Sedan sätter jag på kaffet och fortsätter min dag med något vettigt...
Senast redigerad av Albax 2020-05-07 kl. 12:03.
2020-05-08, 12:57
Medlem
nijes avatar
Tack för underhållande svar! 🙂 Det var en dyster men samtidigt komisk bild som växte fram när jag läste. Men jag tror att vissa missuppfattade lite. Frågan var inte "Vad tycker du om Flashback?" utan "Hur visualiserar du Flashback?"

Är det fler än jag som ser det tredimensionellt? Alltså att man går upp och ner, hit och dit, fram och tillbaka när man rör sig mellan olika forumdelar? Var ligger de olika delarna i så fall?
2020-05-08, 14:56
Medlem
gabrielle2s avatar
Ungefär som ett samhälle med olika hus.
En del hus går jag förbi. Faktiskt ganska många hus jag inte ens varit i närheten utav.
Ibland dyker det upp någon tomte som ifrågarsätter hur jag kan befinna mig i detta samhälle och jag tänker. Ja men vad gör du här då. Du befinner dig ju också innanför Flaschbacksamhället. De tomtarna diskuterar jag inte ens med.

Lite här och där finns det vakter som ser till att man sköter sig.
Lite rädd för dem är jag allt.
Ibland kastar de ut en ur samhället och man måste ringa på dörren och säga. Jag ska sköta mig nu 😂
2020-05-08, 18:33
Medlem
Blyatifuls avatar
låter som du har avancerat fantasi
händer de att du ser bild i ditt huvud som du sedan ser e korrekta?? asså om andra säker en flashback

jag fantiserar om flashback som minnen från då ja första började läsa här..
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in