2006-03-31, 17:14
Bannlyst
Jag sökte men fick inget svar, kanske är jag bara värdelös på att söka, någon får gärna lära mig och visa mig om tråden redan finns, hur som helst..

Om man hittar en användare som är under 18 år, vart beger man sig och vem pratar man med? Användaren i fråga heter sp3tt här på flashback,

Användaren (sp3tt) har i sin signatur en länk till sin blogg - Där kan man se en länk till hans ICQprofil där det står att han är 15 år gammal.

Ifall han nu skulle ändra detta tog jag lite screenshots;

Profil på FB
Profil på Blogspot
Profil på ICQ

Tacksam för svar.
2006-03-31, 17:18
Medlem
Lassemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nectarine
Jag sökte men fick inget svar, kanske är jag bara värdelös på att söka, någon får gärna lära mig och visa mig om tråden redan finns, hur som helst..

Om man hittar en användare som är under 18 år, vart beger man sig och vem pratar man med? Användaren i fråga heter sp3tt här på flashback,

Användaren (sp3tt) har i sin signatur en länk till sin blogg - Där kan man se en länk till hans ICQprofil där det står att han är 15 år gammal.

Profil på FB
Profil på Blogspot
Profil på ICQ

Tacksam för svar.

Du kan ju alltid skicka ett pm till en moderator..
2006-03-31, 17:32
Medlem
skgs avatar
Hur orkar du?!
2006-03-31, 19:00
Medlem
Truxas avatar
Vad får du ut av det här?
Är det en person som har retat dig, eller är du bara allmänt elak?

Annars så verkar det som om du har odlat ett osunt intresse för angiveri.

Hur gammal är du själv egentligen...?
2006-03-31, 19:15
Medlem
Kortisons avatar
Mycket bra jobbat, vi är väldigt tacksamma för ditt grävande! *tummen upp*

Oh, and btw, get a life
2006-03-31, 19:21
Medlem
Katarsiss avatar
Det finns en liten triangel till vänster under alla användares namn och eventuella bild. Klicka på den, skriv vad du vill säga om det inlägget och skicka.

Som du märker finns det en viss ambivalens här på FB.
Ingen är road av småglinas prebubertala tönterier och FB är de facto bättre efter utrensningarna som skett, men ingen vill agera angivare heller.

Således rekommenderar jag "smygeriangiveriet" via triangeln. FB förblir över dagisnivå och ingen behöver reta upp sig på att några faktiskt gör något rent konkret för att hålla det så.
2006-03-31, 19:24
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
18-årsgränsen gäller på FB, dvs vad som sägs och står på andra platser har ingen betydelse. Om en användare skriver i klartext, efter den 21/9-05 (då regeln infördes) på forumet att han/hon är under 18 så blir den användare bannlyst, likaså om användaren anger i sin profil att han/hon är under 18.
2006-04-01, 02:57
Medlem
Oddballs avatar
Ni (modsen alltså) borde kanske ta en daglig titt på födelsedagarna längst ner på startsidan, nästan dagligen är det någon som fyller 17 eller mindre....

Har pm:at LT om detta förut, det var en dag då det var halvdussinet 16-åringar som fyllde 17.
2006-04-01, 03:08
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Ni (modsen alltså) borde kanske ta en daglig titt på födelsedagarna längst ner på startsidan, nästan dagligen är det någon som fyller 17 eller mindre....

Har pm:at LT om detta förut, det var en dag då det var halvdussinet 16-åringar som fyllde 17.
En storartad insats! Du är en i sanning nyttig och duktig forumit! Mer sånt!

2006-04-01, 03:08
Medlem
mpees avatar
Skaffa ett liv?
2006-04-01, 03:10
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nectarine

Profil på FB
Profil på Blogspot
Profil på ICQ

Tacksam för svar.

Storartad insats, det borde finnas fler som dig..

Regler är till för att följas
2006-04-01, 03:10
Bannlyst
Pojken (sp3tt) är ju våg, som jag.
Vi vill aldrig någon något ont. Låt honom hållas.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in