Citat:
Ursprungligen postat av
RaulW
Sverige och svenskarna som grupp är de som har skapat detta och jag tror att mycket av den historiska skammen är en anledning till att vi är så lättpåverkade när det gäller att kompensera vår historiska skam. Hade vi stått upp mot nazisterna eller valt en tydlig sida och stått rakryggade genom hela WW2 har jag svårt att se att vi hade suttit i samma situation som vi gör nu jämfört med våra grannländer. Well, allt som allt tycker jag för det mesta han har rätt.
Våra grannländer sargas av samma mångkulturella problematik som vi gör. Visst har Sverige utmärkt sig för att vara extremt, men hela västvärlden har demografiska problem och etniska motsättningar numera.
Se på England och Frankrike idag som stod i fronten mot ”nazisterna” under andra världskriget. Vad blev tacken? Ett judiskt dolkhugg rakt i ryggen. Angående vilka som gjorde Sverige mångkulturellt så kan du läsa om det
här.
Med facit i hand så hade tyskarna rätt. Historien är inte som de allierades efterkrigspropaganda beskriver den. Du förstår, anledningen till att tyskarna var misstänksamma mot judarna under andra världskriget berodde på att judarna stöttade kommunismen i öst. Liksom de var tongivande för den, Karl Marx t.ex var själv jude. Tyskarna kände till vad judarna gjorde mot det ukrainska och ryska folket under kommunismen. De kände till att kommunisterna gjorde Ukraina och Ryssland mer ”jämlikt” genom att stjäla från folket och mörda de bästa ukrainarna och de bästa ryssarna. Tyskarna kände till massavrättningarna som begicks av kommunisterna i Sovjet. De kände till dödslägren och slavlägren. De kände till vilka som drev dessa läger, vilka kommissarierna var - och de ville inte att judarna skulle göra samma sak mot dem.