2020-05-05, 17:32
Medlem
Har en konstant ilande känsla i min prostata som strålar ut i kroppen, ända upp till halsen, ut i armarna och benen. Har testat 4 olika antidepressiva men denna ångesten som sitter just där hjälper det inte mot, därför jag undrar om det är något annat fel än just ångest. När jag får utlösning får jag en tillfällig lättnad men strålningen kommer lika snabbt tillbaka.

Jag är rätt säker på att det är ångest eftersom känslan lättar när jag tar atarax/alprazolam/mirtazapin. Jag har googlat för att se om det är fler än mig som har själva "kärnan" av ångesten i mellangärdet/prostatan men hittar inte ett enda svar. Har t.om. kört upp en tandborste i röven för att stimulera prostatan för att se om det är där ångesten sitter och känslan är densamma som när man kliar sig själv, känslan lättar tillfälligt men kommer tillbaka direkt. Går helst inte runt med en prostatavibrator 24/7 i stjärten så om någon annan har ett förslag på medicinering eller tillvägagångssätt så lyssnar jag väldigt lyhört.

Är det ens ångest? Sjukt irriterande känsla när den aldrig försvinner..

Någon annan som också har sådan ångest eller är jag ensam om detta?
Senast redigerad av flipper123 2020-05-05 kl. 17:37.
Citera
2020-05-05, 17:38
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Nej, jag tror inte man kan ha ångest i prostatan. Har du obehag där så är det läge för ett PSA-prov och att låta farbror doktorn leka lite med din stjärt.
Citera
2020-05-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Nej, jag tror inte man kan ha ångest i prostatan. Har du obehag där så är det läge för ett PSA-prov och att låta farbror doktorn leka lite med din stjärt.

Ångest kan sätta sig vart som helst.
Citera
2020-05-05, 17:48
Medlem
kalkryggars avatar
Med allt det du skrivit i topic så bara måste du ha varit hos läkaren. Så vad säger läkaren?

Med alla symptom du skriver som värk upp i halsen och ut i armarna och du händelsevis inte varit hos läkaren så är det rimligt och på sin plats att skriva att du är en stor idiot. Varför i helvete i så fall har du inte varit hos läkaren?

Man får känslan av att du inte varit hos läkaren på det sättet du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
Ångest kan sätta sig vart som helst.

Ja faktiskt. Men när det gäller prostatan och det ts beskriver så borde han för länge sedan besökt en läkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in