2020-05-07, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Speciellt småhundar gör detta och kan även spruta ner folk med sperma om det vill sig illa..Då får du bekosta en kemtvätt och stå där med skammen över att du inte lärt din hund att inte hålla på med detta.

Du får helt enkelt träna din hund i att inte ge sig på folk. Kastrering hjälper också en del men sitter det invant så kan hunden fortsätta med det lång tid framöver.

En bekant hade elchockhalsband och gav sin jycke en stöt varje gång den försökte jukka..Vet inte om det är direkt lagligt men det funkade. Slå dock aldrig hunden..beteendet kan tom bli värre om den bestraffas av dina händer/kroppsdelar. Ta med jyckan på en dresyrkurs. Alla hgundar skall lära sig 6-7 kommandon som de alltid skall lyda. Ingen poäng med en ouppfistrad hund. Så var beredd att lägga ner lite tid på ditt nyförvärv.

Sedan är det en kass idé att skaffa hund för att ragga tjejer. Lär dig konversera och fungera i sociala samanhang istället. Finns ingetr värre än hundägande singeltjejer..(förutom då möjligtvis hästgalna fruntimmer som vill ha en man för att betala för deras hästhobby och rensa i stallet)

Jag tänker lägga ner adekvat tid på honom. Som jag redan skrivit så börjar vi trivas bra tillsammans.
Citera
2020-05-07, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Speciellt småhundar gör detta och kan även spruta ner folk med sperma om det vill sig illa..Då får du bekosta en kemtvätt och stå där med skammen över att du inte lärt din hund att inte hålla på med detta.

Sedan är det en kass idé att skaffa hund för att ragga tjejer. Lär dig konversera och fungera i sociala samanhang istället. Finns ingetr värre än hundägande singeltjejer..(förutom då möjligtvis hästgalna fruntimmer som vill ha en man för att betala för deras hästhobby och rensa i stallet)

Den är inte könsmogen ännu. 10-12 månader bara.
Citera
2020-05-07, 17:01
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Läs i tråden svammelgubbe, jag har redan skrivit om åldern 10-12 månader. I övrigt spelar det väl ingen roll varför hon sålde den? Priset är inte din ensak så det svarar jag inte på.
Det spelar l stor roll varför hon sålde den om det var pga att den var/är knäpp.
Precis som med människor kan vissa hundar vara....... idioter helt enkelt, oavsett uppväxt/uppfostran. Sen har priset kanske inte så mycket med tråden att göra utan undrade bara vad du menar med dyra pengar?
...det känns nämligen som du är en snåljude.

Och åldern missade jag, sorry för den fruktansvärt hemska missen!

F.ö kommer du förmodligen aldrig att hitta dig en kvinna (varken med eller utan hund) för du verkar vara både dryg & trög samt ha taskig attityd vilket är tre dåliga attribut att ha när man är på jakt efter en partner, bättre du jobbar på det än att försöka "locka"/lura till dig kvinnfolk med hundar, bilar eller balla brallor.
Citera
2020-05-07, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Det spelar l stor roll varför hon sålde den om det var pga att den var/är knäpp.
Precis som med människor kan vissa hundar vara....... idioter helt enkelt, oavsett uppväxt/uppfostran. Sen har priset kanske inte så mycket med tråden att göra utan undrade bara vad du menar med dyra pengar?
...det känns nämligen som du är en snåljude.

Och åldern missade jag, sorry för den fruktansvärt hemska missen!

F.ö kommer du förmodligen aldrig att hitta dig en kvinna (varken med eller utan hund) för du verkar vara både dryg & trög samt ha taskig attityd vilket är tre dåliga attribut att ha när man är på jakt efter en partner, bättre du jobbar på det än att försöka "locka"/lura till dig kvinnfolk med hundar, bilar eller balla brallor.

Åh vad skönt det känns nu när du har klargjort allt på ett så tydligt sätt. Det är verkligen en lättnad nu när jag ser allt i en ny dager.
Citera
2020-05-07, 18:34
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Åh vad skönt det känns nu när du har klargjort allt på ett så tydligt sätt. Det är verkligen en lättnad nu när jag ser allt i en ny dager.
Varsågod!
...men vad trodde du egentligen?

En hund är ingen accessoar man skaffar för att byxorna blir snyggare om man går med den bredvid.
Du får ju börja med att grunda en relation till jycken du köpt samt plugga på lite (så du förstår något övht) innan du kan få den att göra som du vill (som att uppföra tex).
Är du verkligen 40+? ....med tanke på hur du skriver & resonerar så kan man snarare tänka sig att du är ~15, mao omogen & naiv.
...sen förväntar du dig få ett magiskt svar/inlägg här på forumet som löser dina problem "bara sådär"(?).

-Lycka till!
Citera
2020-05-07, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Varsågod!
...men vad trodde du egentligen?

En hund är ingen accessoar man skaffar för att byxorna blir snyggare om man går med den bredvid.
Du får ju börja med att grunda en relation till jycken du köpt samt plugga på lite (så du förstår något övht) innan du kan få den att göra som du vill (som att uppföra tex).
Är du verkligen 40+? ....med tanke på hur du skriver & resonerar så kan man snarare tänka sig att du är ~15, mao omogen & naiv.
...sen förväntar du dig få ett magiskt svar/inlägg här på forumet som löser dina problem "bara sådär"(?).

-Lycka till!

Mm, du vet allt du.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här