Citat:
Ursprungligen postat av
MissMD
För det första så kan vi lägga ner allt prat om dominans. Det är en gammal, ihärdig skröna.
Att en hund juckar är i dom allra flesta fall en överslagshandling, och ofta på grund av stress.
Att bestraffa en hund för att den är stressad kommer inte göra ett jäkla skit mer än att den troligtvis kommer bli mer stressad eftersom den inte vet vad den gör för fel.
Reflektera i vilka situationer det här beteendet uppstår och se till att förebygg redan innan och avled hunden eller lär hunden att slappna av i dessa former av sammanhang.
Precis! Ingen slump att dominans rimmar på trams
Du har haft hunden sedan i söndags, den känner inte dig eller sin nya miljö. Troligen stressad och osäker. Att försöka dominera bort det kommer tvärtemot att förstärka hundens känsla.
Du har dessutom skaffat en terrier, och en av de mest terrieraktiga blan terriers.
Mitt råd är att du tar kontakt med förra ägaren och lämnar tillbaka hunden. Det är definitivt ingen lätt ras du skaffat dig.
Har själv ägt en Jrt och jäklar vad jag fick kämpa med den. Envisa, energiska jakthundar.
Alt tycker jag du ska ta kontakt med en bra instruktör dom arbetar med moderna metoder gällande inlärning
Lycka till