Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-01, 16:25
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Fick han bestämma skulle de nog inte vittna alls. Du bara letar orsak att hata.
Einar, då inte ens 18, blir lurad i en fälla av kollegor och kidnappad och förnedrad - ensam mot 17 killar. De försöker utpressa honom på miljoner, sprider bilder och är på väg att placera sprängladdning vid hans mammas bostad.
Samtidigt får han - brottsoffret motta en mass hat på sociala medier. Han blir utpekad som golare fast han inte samarbetar alls med polisen pga av att hans mamma anmäler mot hans vilja.

Och nu håller du på och hetsar att han är feg. Hur fan tänker du egentligen? Vad tycker du han skulle ha gjort?
Hur tuff skulle du varit - 17 år och kidnappad av 17 kriminella?

Du som kallar honom feg och yngel - berätta gärna hur modigt och tufft du hade hanterat allt? Tror du han sagt till föräldrarna att vittna?

Nej, jag hade aldrig befunnit mig i den situationen då jag vet är väl medveten om vad jag lever för liv och vilka sociala kretsar jag befinner mig i. Du som är dum nog; verkar inte förstå det.

Vad han skulle gjort är att lägga ned med att försöka glorifiera den kriminella livsstilen, speciellt som den svensson han egentligen är. Varför tror du artister som K27 slutat göra gangstermusik? Dumma jävel. Du vet ingenting.

EDIT: Det är klart att han blir ett enkelt offer då många vet att han inte lever det han rappar. Som att ta godis från ett barn. När man väl blir ställd mot väggen så försvinner helt plötsligt invandrarbrytningen och han är inte längre den tuffa pojke som han försöker framstå att vara.
Senast redigerad av DonLatino 2021-06-01 kl. 16:28.
2021-06-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Den har pågått i veckor... Sjukt stort mål med många åtalade, många åtalspunkter tusentals sidor förunderöskning och timtal av förhör.

Därför jag bad om en SNABB sammanfattning med andra ord en kort som förklarar lite snabbt vad som hänt hittills🙄
2021-06-01, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-nugget
Därför jag bad om en SNABB sammanfattning med andra ord en kort som förklarar lite snabbt vad som hänt hittills🙄

åtalspunkterna för vårbynätverket:

Åtalspunkt 1-4: Försök till mord mm och synnerligen grovt vapenbrott mm

Åtalspunkt 5: Stämpling till mord

Åtalspunkten 6-7: Allmänfarlig ödeläggelse, grovt brott, försök till allmänfarlig ödeläggelse, grovt brott, brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor, grovt brott

Åtalspunkt 8: Synnerligen grovt vapenbrott mm

Åtalspunkt 9-10: Människorov, rån, grovt vapenbrott, försök till grov utpressning, förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse, grovt brott, brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor, grovt brott

Åtalspunkt 11-13: Grovt vapenbrott, brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor, grovt brott, grovt narkotikabrot

Åtalspunkt 14-15: Synnerligen grovt narkotikabrott mm

Åtalspunkt 16: Grovt penningtvättsbrott

Svårt att sammanfatta samtliga åtalspunkter om vem som gjort si eller så.

Men där har du åtalspunkterna 😊
2021-06-01, 16:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Rapparna Yasin Mahamoud och Haval Khalil kommer att vara fortsatt häktade i väntan på dom, meddelar tingsrätten.
Yasin står åtalad för stämpling till människorov medan Haval Khalil misstänks för människorov och rån

https://omni.se/yasin-och-haval-blir...a-dom/a/0K5dk2

Notera att Yasin har väl en villkorlig del från tidigare straffet han satt för 2020 oxå?
2021-06-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Rapparna Yasin Mahamoud och Haval Khalil kommer att vara fortsatt häktade i väntan på dom, meddelar tingsrätten.
Yasin står åtalad för stämpling till människorov medan Haval Khalil misstänks för människorov och rån

Notera att Yasin har väl en villkorlig del från tidigare straffet han satt för 2020 oxå?

Någon som är kunnig och svarar på denna fråga?
2021-06-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Yasin satt häktat 2020 han blev aldrig dömd för något då
2021-06-01, 17:15
Medlem
Har lyssnat på vittnesmål av einars föräldrar, låter som de båda undanhåller info för att ”inte gola”
2021-06-01, 17:19
Medlem
Hustlelifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Så om jag fattat det rätt; hans föräldrar är där och han har uppenbarligen sagt till dem vad de ska säga och inte, men fegisen själv vågar inte komma dit? Riktigt yngel.

Du hade säkert spelat Allan om du var i hans situation!=)
2021-06-01, 17:23
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hustlelife
Du hade säkert spelat Allan om du var i hans situation!=)
Bläddra lite och läs mellan raderna. Är det så svårt med läsförståelsen här för folk?
2021-06-01, 17:29
Medlem
Tutankhamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussee1
Hur länge har haval och yasin varit häktade?
Dem har redan suttit längre i häktet än vad straffet hade blivit så dem släpps nog senast när domen faller iaf...
2021-06-01, 18:02
Medlem
genelecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Har lyssnat på vittnesmål av einars föräldrar, låter som de båda undanhåller info för att ”inte gola”

100%
2021-06-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutankhamon
Dem har redan suttit längre i häktet än vad straffet hade blivit så dem släpps nog senast när domen faller iaf...
Jo dem släpps nog när domen meddelas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in