2021-01-19, 04:20
Medlem
T7-FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
En väldigt stor skillnad att HA (det gänget som består av vita, Bandidos är mycket utlänningar) ställde inte till en massa kaoz runt omkring sig som utlänningarna i förorten gör. Tvärtom, många som bodde grannar med HA:s klubblokaler var nöjda med det, men ingen normalt arbetande person vill vara i närheten av kriminella förortsgäng.

Nej dom har inte tagit efter HA, kriminaliteten har de fått med sig från sina hemländer. Dessa länder består av kaoz. Tar man in kaoz-personer över den svenska gränsen kommer de onekligen att skapa kaoz här i Sverige. Dessa folk har aldrig byggt upp någon form av civiliserad statsbildning, se bara på länder som Somalia, Afghanistan, Albanien, flera arabstater etc.
Fel. HA livnärde sig likt parasiter på att hota och utpressa vanliga småföretagare. Sen att grannarna var nöjda med dem går att förklara med uttrycket "skit inte där du äter." HA utförde bombattentat, de sköt pansarskott för i helvete. Vanliga svenssons blev också hotade om de valde att vittna mot HA. Du måste vara blind om du tror att det inte finns ett samband. Detta var ju inte alls längesedan. Och du visar din brist på kunskap när du påstår att de inte kommer från länder som aldrig någonsin haft "någon form av civiliserad statsbildning." Google är gratis vettu.
Senast redigerad av T7-FF 2021-01-19 kl. 04:23.
2021-01-19, 04:27
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
ser inget fel med att göra stora pengar utanför ett 9-5. ser inget fel med att göra rån och sälja droger

Helvete vilken jävla hårding.
Hur blir man så tuff som dig?

Jag ser inga som helst fel i att sådana som du ska få båda händer avhuggna faktiskt.
Chop chop
Sen får vi se hur många du och dina brushor kan råna efter det.
2021-01-19, 08:28
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
världen är kall den förändrar dig antingen du blir bytet eller du jagar bytet

Och du ser på din egen livsåskådning så statiskt som att du antingen måste råna eller rånas? Ett tips till dig är att sluta lyssna på och dyrka Yasin och Einár och ta ett hederligt jobb någonstans.
2021-01-19, 14:31
Medlem
bulletproofsouls avatar
Bedrövligt! Fullständigt bedrövligt!

Lyssnade äntligen på några av den här Yasins låtar. Hade förväntat mig något tungt, mörkt med atmosfär och driv och blytung samhällskritik. Fick höra något självcentrerat med offermentalitet som snarast kan beskrivas som en korsning mellan Jacob Hellman, Nick Kerschaw och Boy George. Ganska bögigt om ni frågar mig. Inte alls vad jag hade förväntat mig. Men nu förstår jag bättre varför han diggas av SR.

Snubben har inte ens kommit i målbrottet men det kanske ligger i linje med hans fans som går på dagis? Han ser förövrigt ut som en tolvåring, inte ens fått skäggväxt.

Jag betvivlar inte alls att det görs bra rapmusik i Sverige. Men den görs underground. Den görs för en smal publik liksom det görs grymt bra doom metal, industri, goth, darkwave osv vilket är mera mina genrer. Grejen är att så fort något gillas av mainstream media och speciellt SR eller SVT så kan man utgå från att det är utslätat, intetsägande och oerhört snällt ja nästintill gulligt. Det är läxan dessa förortsblattar behöver göra. Om de ska stå för någonting och inte bara hora ut sig för att få en klapp på huvudet av husse så kan de inte liera sig med SR och SVT m.m. Man tror att man är å fruktansvärt ball och tuff men det enda man gör är att springa husses ärenden som vilken mediekåt artisthora som helst. Men åter igen om det enda meningen med livet är att få köra en tysk svart bil och blinga med en Rolexklocka och tjock guldkedja så förstår jag mycket väl att man horar ut sig, det är ju liksom det som blir meningen med livet för dessa tragiska och ytliga existenser.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2021-01-19 kl. 14:55.
2021-01-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Bedrövligt! Fullständigt bedrövligt!

Lyssnade äntligen på några av den här Yasins låtar. Hade förväntat mig något tungt, mörkt med atmosfär och driv och blytung samhällskritik. Fick höra något självcentrerat med offermentalitet som snarast kan beskrivas som en korsning mellan Jacob Hellman, Nick Kerschaw och Boy George. Ganska bögigt om ni frågar mig. Inte alls vad jag hade förväntat mig. Men nu förstår jag bättre varför han diggas av SR.

Snubben har inte ens kommit i målbrottet men det kanske ligger i linje med hans fans som går på dagis? Han ser förövrigt ut som en tolvåring, inte ens fått skäggväxt.

Jag betvivlar inte alls att det görs bra rapmusik i Sverige. Men den görs underground. Den görs för en smal publik liksom det görs grymt bra doom metal, industri, goth, darkwave osv vilket är mera mina genrer. Grejen är att så fort något gillas av mainstream media och speciellt SR eller SVT så kan man utgå från att det är utslätat, intetsägande och oerhört snällt ja nästintill gulligt. Det är läxan dessa förortsblattar behöver göra. Om de ska stå för någonting och inte bara hora ut sig för att få en klapp på huvudet av husse så kan de inte liera sig med SR och SVT m.m. Man tror att man är å fruktansvärt ball och tuff men det enda man gör är att springa husses ärenden som vilken mediekåt artisthora som helst. Men åter igen om det enda meningen med livet är att få köra en tysk svart bil och blinga med en Rolexklocka och tjock guldkedja så förstår jag mycket väl att man horar ut sig, det är ju liksom det som blir meningen med livet för dessa tragiska och ytliga existenser.

Lyssnade du på EP:et som släpptes igår? Det gjordes i hans försök att lämna kriminaliteten, lyssna på handen under mona lisas kjol. Han har fått mycket kritik av sina fans för att han har börjat göra "tråkig" musik istället för gangster musik.
Här kommer Några rader från hans EP handen under mona lisas kjol (Som släpptes 6 dagar innan han häktades för mord), detta är från låten "not for sale"

"Christian Dior på ryggen men inte i videorna
Jag gör inte reklam för nån
De läckte min låt, det kanske är fans
Men ändå, låt mig få tag på dem"

"Snubben prata do-do-do
Han har aldrig skadat en fluga
I put in work, jag är stripad
Min CZ, den är slajfad
Kom på mig och du är lightad
Jag är för välklädd för att fightas"

Det är såna här rader som gör att ungdomar tycker att han är cool, många ogillar den nya musiken yasin försöker göra
Senast redigerad av jurti 2021-01-19 kl. 15:15.
2021-01-19, 15:35
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Någon kriminell fjolla har under en tid nu publicerat videos med dokument som han skrivit själv, men påstår kommer från polisen och som sägs visa att Einar samarbetar med polisen.
Eftersom balttar är SÅ korkade och inte har någon analysförmåga så tror dom på detta.
Planen är att sätta Einar i dålig dager. Kanske ännu ett (misslyckat) utpressningsförsök?

Planen riskerar dock att baktända:
- Om alla tror att han snackar med snuten och hjälper dom... Så kan han ju lika gärna göra det! Finns inga skäl alls att hålla käft då. På så vis kan Einar använda polisen till att få undan folk han inte gillar och slippa konkurens från "skåpisen" Yasin. Väldigt praktiskt. Och han är ju redan utpekad som golare så i det avseendet så blir det ju ingen skillnad.

Min erfarenhet är att de flesta av dessa grabbar snackar med polisen...en nära släkting blev rånad och vi fick därmed anmäla detta och då blev han kallad för golare... det lustiga var dock att de försökte ge sig på honom en gång till och vi var då tvungna att anmäla dom och när vi sitter med polisen så ringer de tuffa broscherna och vill göra en motanmälan😂
2021-01-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurti
Lyssnade du på EP:et som släpptes igår? Det gjordes i hans försök att lämna kriminaliteten, lyssna på handen under mona lisas kjol. Han har fått mycket kritik av sina fans för att han har börjat göra "tråkig" musik istället för gangster musik.
Här kommer Några rader från hans EP handen under mona lisas kjol (Som släpptes 6 dagar innan han häktades för mord), detta är från låten "not for sale"

"Snubben prata do-do-do
Min CZ, den är slajfad

Det är såna här rader som gör att ungdomar tycker att han är cool, många ogillar den nya musiken yasin försöker göra
killen kommer alltid vara i gatan hans fiender kommer inte låta han vara bara för lämnat gatan fienderna finns alltid kvar. Han e den bästa artisten i Sverige om han släpps så borde han fortsätta vara i sin lägenhet i London mycket bättre för han där då han även gjort låtar med kända artister i Europa
2021-01-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
killen kommer alltid vara i gatan hans fiender kommer inte låta han vara bara för lämnat gatan fienderna finns alltid kvar. Han e den bästa artisten i Sverige om han släpps så borde han fortsätta vara i sin lägenhet i London mycket bättre för han där då han även gjort låtar med kända artister i Europa
Sant! Exakt!
2021-01-19, 17:17
Medlem
Nu vill man veta vad snuten har på han. När kommer fup?
2021-01-19, 17:26
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppvaxtiorten
Vilka personer betyder något?
De som vet de vet.
2021-01-19, 18:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Nu vill man veta vad snuten har på han. När kommer fup?
Åklagaren sa att hon tror sig kunna väcka åtal i mars.
2021-01-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurti

"Snubben prata do-do-do
Min CZ, den är slajfad

Ur PT:1 (låten)

Har du sett folk som oss?
Vi dyker upp med en mask, kalle och en cross
Vill du har rök? Jag ser till du blir rökt
När han såg, när han frös, det lika med att han är död
Förr han bruka prata, han är tyst
Bom-pow, han blev kysst
Jag har suttit, sett dagarna går
Jag fick brev från min vän när han satt på isol
Han sa till mig YB, i år, det ditt år
Jag sa till han bror, vad de ser, vad de får
De är inga gangsters, de bara klagar