2020-05-06, 11:43
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Ojdå, jamen all cred till honom då! (Obs, ironi)

Jag påpekade bara att han faktiskt är tungt kriminellt belastad till skillnad från "gangstarappers" som Einar.
2020-05-06, 11:44
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Jag tycker inte han förtjänar det överhuvudtaget. Det tror jag inte heller du tycker innerst inne, det är väldigt grovt det han utsätts för, och han är en tonåring under 18 år. Skräpning!

Einar som han kallar sig är en produkt av ett identitetslöst Sverige. Ett Sverige där de enda förebilderna för killar som inte vill springa i klänning, målade naglar och be om ursäkt för sin existens, är just de tuffare ute i förorterna, gangsterkulturen. Både invandrare och svenskar hamnar och söker sig till den kategorin eftersom det är det enda alternativet idag.
Sverige har i åratal varit ett skuldbeläggarsamhälle. Medier, maktutövare, tv kanaler, skolväsendet printar och i killars huvud att de ska vara svaga, att de är orsaken till världens problem, att de tagit allt för stor plats och att de nu ska stå sitt kast för det.
Så de killar som inte känner sig hemma i den kulturen och som saknar riktiga manliga förebilder hamnar i gangsterkulturen, för något annat finns inte.

Beskyll inte Einar, beskyll de ovannämnda och gör något åt det.

Så jävla desperata kan väl inte folk vara att de småväxta, inavlade, 40-kilos rap-somalierna i skitfula adidasbrallor ses som förebilder?!
2020-05-06, 11:47
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Klart som fan de håller på att förnedra varandra kanske inte så extremt som detta men kidnappning och förnedring är något som kommer bli vanligare och vanligare.

Det finns en liknande utveckling i USA och latin Amerika. Sverige följer en liknande trend i och med att den kriminella kulturen sprider sig.

Jag behöver inte svara på det här då du gjorde det åt mig. Det var precis det jag menade.
2020-05-06, 11:52
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Jag påpekade bara att han faktiskt är tungt kriminellt belastad till skillnad från "gangstarappers" som Einar.

Ja, sorry. Det var inte meningen att vara dryg mot dig. Det var ett resultat av min frustration över dessa knattegangsters.
2020-05-06, 11:55
Medlem
Boris-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus5
Varför har ni ett behov av att klanka ner på musik ni själva inte tycker om? Får ni ingen uppmärksamhet så ni måste spy galla på nätet? Finns ju en anledning till att genren är så stor i Sverige antar jag?

Ni är inte coola bara för att ni tycker andra musik genren är bättre, väx upp förfan.

Gällande kidnappningen så tror jag att Einar kommer ligga lågt väldigt länge uppträdanden osv, albumet som släpps är förmodligen inspelat innan allt detta skedde.

Genre är fullkomligen genomusel, förebild till 10 åringar som är stolta över total skitkultur. Men hade inte önskat han den behandlingen han fick, det är riktigt babbigt. Finns ju en anledning till att cancer finns ochså?

Är helt enig med att han nog ligger bakbunden/ligger lågt en tid framöver.
2020-05-06, 11:56
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Ja, sorry. Det var inte meningen att vara dryg mot dig. Det var ett resultat av min frustration över dessa knattegangsters.

Det lugnt, man blir lätt provocerad för mindre. Men Einar glorifierar detta livet och nu får han själv smaka på den lite mindre roliga sidan av det. Så ingen större skada skedd tycker jag.
2020-05-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
I dagens sverige? Du tror inte du skulle kunna bli kidnappad eller?

Har ju hänt flertalet gånger att folk blir kidnappade helt randomly. Minns studenten som skulle hem efter en krogrunda, gick av vid hammarby sjöstad och några plockade honom och höll honom fången i flera timmar. Tvingade honom gå till banker och försöka få tut pengar osv.

Det var ett fall. Nämn två till på personer som har blivit kidnappade enbart för att de varit vid fel plats på fel tillfälle och inte är personre som man vet är rika.
2020-05-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Einar som han kallar sig är en produkt av ett identitetslöst Sverige. Ett Sverige där de enda förebilderna för killar som inte vill springa i klänning, målade naglar och be om ursäkt för sin existens, är just de tuffare ute i förorterna, gangsterkulturen. Både invandrare och svenskar hamnar och söker sig till den kategorin eftersom det är det enda alternativet idag.
Sverige har i åratal varit ett skuldbeläggarsamhälle. Medier, maktutövare, tv kanaler, skolväsendet printar och i killars huvud att de ska vara svaga, att de är orsaken till världens problem, att de tagit allt för stor plats och att de nu ska stå sitt kast för det.
Så de killar som inte känner sig hemma i den kulturen och som saknar riktiga manliga förebilder hamnar i gangsterkulturen, för något annat finns inte.

Beskyll inte Einar, beskyll de ovannämnda och gör något åt det.

Tack för vettigaste inlägget jag läst på länge!

Har länge skrivit om den svenska cuck kulturen som gjort männen till kvinnor och satt hela könbalansen ur spel. Tänk och vara uppfostrad på det sättet som kille och sen komma ut till verkligheten och möta på alfahanar från andra kulturer som tar för sig. Då blir det som det blir, inte undra på att folk ej har respekt för svenskar. Dom ses inte direkt som krigare. Männen måste göra motstånd mot denna cuck kultir som sprider sig som löpeld. Kolla bara på Einar, han överlevde inte i 5 minuter i den världen.
2020-05-06, 12:11
Medlem
"GM ____" "Det var ____ bla bla bla...."
Nej. 2M, MPL, spelar ingen roll. Ingen rappare gjorde detta, eftersom alla rappare i Sverige -låtsas- vara kriminella. Det här utfördes av kriminella. Finns nog bara en kriminell rappare i Sverige (A-nine) men han är liksom inavel, så honom behöver vi ej tala om. (Men detta utfördes/beordrades definitivt inte av Leo "Kinesen Carmona, eftersom han sitter på anstalt. Och han är 50 bast, tvivlar på att han skulle hålla på.)

"Einar har ju inte millar"
Till dom som säger att Einar inte har miljoner på kontot.
1 miljon streams på spotify är ungefär 50,000 SEK på kontot.
Greekazo hade 40 miljoner streams när han gick på intervjun med Malou.
Einar hade mer streams än Greekazo vid denna tid. Greekazo hade då troligen 1-2 miljoner på kontot.

"Han tappar ju street credden nu!!"
Detta kommer fungera skitbra för Einar ändå. Oavsett om han blivit utsatt för dehär, eller inte.
Om man kollar statistik på sociala medier för hans konton, så gav dehär en sjukt nödvänding spik i relevans. Nu snackar alla ungdomarna om han, och troligen får han lite streams på äldre låtar av detta också. Hans album kommer ju streamas som fan. Varför?
För att ungar mellan 12-18 kommer ju inte bara "skita i att lyssna" för att detta hänt honom.
Mera så att man blir nyfiken, och vill lyssna på albumet ännu mera.

Allt-som-allt, fett nice för Einar. Förutom stygnen i arslet, men man läker ju.
Tvivlar också på att han är ärrad på något vis.
Nutidens ungdom är avtrubbade till punkten av sociopati.
(Kommer från en "ungdom".)
2020-05-06, 12:15
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattanLinear

"Einar har ju inte millar"
Till dom som säger att Einar inte har miljoner på kontot.
1 miljon streams på spotify är ungefär 50,000 SEK på kontot.
Greekazo hade 40 miljoner streams när han gick på intervjun med Malou.
Einar hade mer streams än Greekazo vid denna tid. Greekazo hade då troligen 1-2 miljoner på kontot.

vad menar du med kontot?

knappast så han kan bara gå o ta ut dom på bankomaten
2020-05-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Din åsna, sånt här händer så gott som aldrig i kriminella miljöer.

Måste säga att du har fel där och Kolingen delvis rätt. Det händer då och då. Inte så ofta som Kolingen påstår säker men det är inte ovanligt.
2020-05-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Det lugnt, man blir lätt provocerad för mindre. Men Einar glorifierar detta livet och nu får han själv smaka på den lite mindre roliga sidan av det. Så ingen större skada skedd tycker jag.

Håller med dig. Skulle det inträffa för någon som inte vill ha något med det att göra är det en annan sak men E1nar glorifierar ju det livet och han har själv provocerat till det. Dessa saker händer numer och det är inte unikt på något sätt så det är definitivt inte en överraskning för E1nar åtminstone även om han säkert trodde att han skulle vara säker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in