2020-05-03, 16:11
Medlem
Hej!
Skulle hjlpa tjejen och frska byta s att nya program sparades p E: istllet fr den fulla C: hrddisken.

Fljde denna guide:
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.58...-i-valfri-mapp

Men vid omstart kommer felkod 0xc000000f
Och info:
The Boot configuration data for Your pc is missing or contains errors

Vad gr jag?

Jag har testat att ladda ver bootable Windows p en USB med hjlp av Etcher, men datorn verkar inte vilja lsa in den vid omstart.
Eller behver jag gra ngot mer?

Eller finns det ngot annat stt?
Citera
2020-05-03, 16:36
Medlem
Cabenstones avatar
Fr att f den att ladda USB stickan mste du sga t ditt BIOS att vlja den. G in i BIOS och se i vilken ordning den bootar.

Sen stller jag mig frgan till varfr du krnglar till det s rackarns mycket. Vid installation av ett nytt program, peka installationen mot den andra hrddisken. Du kan till och med bara ndra bokstaven i brjan till din andra hd vid installation. Exempelvis, om min systemdisk r C men min slavdisk r D, ndra C till D. Klart (sk vgen kan d se ut som D:\programs\min flickvns program).
Citera
2020-05-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabenstone
Fr att f den att ladda USB stickan mste du sga t ditt BIOS att vlja den. G in i BIOS och se i vilken ordning den bootar.

Sen stller jag mig frgan till varfr du krnglar till det s rackarns mycket. Vid installation av ett nytt program, peka installationen mot den andra hrddisken. Du kan till och med bara ndra bokstaven i brjan till din andra hd vid installation. Exempelvis, om min systemdisk r C men min slavdisk r D, ndra C till D. Klart (sk vgen kan d se ut som D:\programs\min flickvns program).

Tack. Hur kommer jag in i BIOS frn s som den r nu?
Citera
2020-05-04, 01:23
Medlem
Cabenstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NasNordic
Tack. Hur kommer jag in i BIOS frn s som den r nu?

Precis vid uppstarten borde du se en text som sger "Press del" fr setup. Kan nog st "Press ins" ocks. Ngot utav det.
Nr du vl r inne i BIOS kollar du efter ngot som heter bootorder. Dr ser du i vilken ordning datorn bootar upp. Flytta upp din USB drive hgst upp. Spara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in