2020-05-03, 00:46
Medlem
jjujjus avatar
Jag har begripit varför människor med för lågt IQ gör mig förbannad nu, det är för att dom aldrig FÖRSTÅR vad man säger till dom hur man än vrider och vänder på det. Jag har aldrig detta problemet med människor som är intelligenta, dom lyssnar, är empatiska, lyhörda och öppensinnade och tycker om att förstå personen dom pratar med och är någonting oklart så kommer dom att ställa en fråga för att oklarheter ska bli klara - något som lågbegåvade inte kommer att tänka på av någon konstig anledning?

Istället börjar dom bråka och dra förhastade slutsatser och ska ta allt personligt och tror att allt handlar om dom och missförstår ALLTING! Jag menar...det krävs inte hög IQ för att missförstå människor, det motsatta däremot kräver högre IQ. Jag är väldigt tydlig när jag pratar och utvecklar allt jag säger, och skulle jag se att personen inte begriper så provar jag andra sätt men det är som att dom ställer in sig på att "Nu jävlar ska jag göra allt vad jag kan för att missförstå och misstolka allting som vederbörande säger till mig"

Människor med låg IQ har fruktansvärt svårt med kommunikation! Både skriftlig och verbal och dom kan inte tolka kroppsspråk heller! Dom är förståndshandikappade, dom har problem med läsförståelse och tolkning och vet inte hur man diskuterar, dom vet inte hur själva processen går till.

Borde det finnas en lag på att människor med IQ under 60 inte ska få leva? Vad tycker ni? Hur hade världen sett ut då? Jag börjar störa mig mer och mer på dessa människorna, och jag inser även att världen är mer fylld utav lågbegåvade än begåvade och jag mår dåligt utav tanken av att bli tvungen att ha & göra med dessa - hjälp mig hur ska jag överleva? Jag kokar av ilska när jag tänker på att dessa jävla idioterna ska gå fria ute i samhället, dom är ju för fan utvecklingsstörda och borde hållas i koppel och absolut inte få någon rösträtt någonsin!

Är det någon som känner likadant? Hur hanterar man dom på bästa sätt för att slippa vilja slå ihjäl dom? Hjälp mig, detta går ut över min psykiska ohälsa - jag orkar inte bli så jävla förbannad varje gång jag råkar ut för en sådan (för dom är ju överallt och lägger sig i, i precis allt för att få känna sig viktiga och att dom har sagt något klokt när dom inte håller med om något som dom inte ens vet varför dom inte håller med om). ///MVH Skitsur tjej
Citera
2020-05-03, 00:53
Medlem
Håller med men varför jobbar du med förståndshandikappade om du har hög IQ? Själv stör jag mig på alla under ungefär 110.

Men någon med 60 kan jag såklart ha lite extra förstående för.

De värsta är 80-100, för det finns så många.
Citera
2020-05-03, 00:56
Medlem
De med 60 i IQ har bara lindrig intellektuell funktionsnedsättning, de skall så klart få leva. Jag förstår inte ditt förakt. De har inte gjort dig något.
Citera
2020-05-03, 01:00
Medlem
MrMadoffs avatar
Sedan tillåts dom föröka sig och skaffa barn och dom har en förmåga att skaffa flest barn av alla dessutom
Citera
2020-05-03, 01:03
Medlem
Lustigt. Precis som du nämner, intelligenta brukar vara de som förstår de ointelligenta.
Du verkar sakna den förmågan. Kanske spelar du i samma lag?

Pröva att behärska ilskan, så blir det enklare. Då kan du nämligen hålla två tankar samtidigt.

LYCKA TILL.
Citera
2020-05-03, 01:03
Medlem
Det är mer irriterande med människor som är intelligenta nog för att förstå men som är blockerade, normalt sett av ideologiska eller känslomässiga skäl, från att göra det.
Citera
2020-05-03, 01:05
Medlem
joyces avatar
Har man tillräckligt hög iq och eq så har man full förståelse för hur andra varelser fungerar. Att kunna tolka andra varelsers kognitiva förmåga och anpassa sig efter den kräver kanske för mycket av dig?

Sen kan man givetvis ha en dålig dag och lägre tolerans för avvikelser som uppstår hos de med lägre iq men detta är något som varje småbarnsförälder eller husdjursägare ställs inför dagligen.

Läs på lite inom beteendevetenskap så kanske du ökar din förståelse.
Citera
2020-05-03, 01:06
Medlem
Bara jag som egentligen har mycket större problem med normalbegåvad(helst kanske sådana som är något intelligentare än genomsnittet)? Visst är det svårt med dumskallar, men de vet oftast med sig att de är lite korkad(nog för att det ändå kan bli vissa problem där). Nej, det går inte att sätta dumskallarna på att göra vad som helst, men inte heller envisas de med att de faktiskt klarar av det eller att de vet bäst.
Citera
2020-05-03, 01:09
Medlem
Men för hellvete TS.. Kanske en liten beskrivning på varför du med ditt uberintellekt ska få fortsätta leva?
Vad tillför du för mänskligheten?
Citera
2020-05-03, 01:12
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Har man tillräckligt hög iq och eq så har man full förståelse för hur andra varelser fungerar. Att kunna tolka andra varelsers kognitiva förmåga och anpassa sig efter den kräver kanske för mycket av dig?

Sen kan man givetvis ha en dålig dag och lägre tolerans för avvikelser som uppstår hos de med lägre iq men detta är något som varje småbarnsförälder eller husdjursägare ställs inför dagligen.

Läs på lite inom beteendevetenskap så kanske du ökar din förståelse.
Det har jag gjort hela livet men jag börjar bli jävligt trött på det. Och sen är det tragiskt att jag inser att det verkligen kryllar av dom överallt. Det är sorgligt och jag blir deprimerad.

Jag tycker inte om att anpassa mig efter idioter, men självklart så KAN jag, men VILL jag? NEJ.

Idag fick nog bägaren att rinna över, för många idioter på en och samma dag!

Jag är redan jävligt påläst inom beteendevetenskap och har fruktansvärt mycket förståelse för idioterna men ju äldre jag blir så börjar detta faktumet irritera mig mer och mer, jag brukade inte störa mig på dom lika mycket förr...
Citera
2020-05-03, 01:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungsbacken
Det är mer irriterande med människor som är intelligenta nog för att förstå men som är blockerade, normalt sett av ideologiska eller känslomässiga skäl, från att göra det.

Exakt så! Just sådana stör jag mig på när jag träffar på typen tyvärr alltför ofta. Folk som enbart "har lågt IQ" kan ju inte rå för det, så dessa tycker jag nog snarare synd än "illa" om.
Citera
2020-05-03, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det har jag gjort hela livet men jag börjar bli jävligt trött på det. Och sen är det tragiskt att jag inser att det verkligen kryllar av dom överallt. Det är sorgligt och jag blir deprimerad.

Jag tycker inte om att anpassa mig efter idioter, men självklart så KAN jag, men VILL jag? NEJ.

Idag fick nog bägaren att rinna över, för många idioter på en och samma dag!

Jag är redan jävligt påläst inom beteendevetenskap och har fruktansvärt mycket förståelse för idioterna men ju äldre jag blir så börjar detta faktumet irritera mig mer och mer, jag brukade inte störa mig på dom lika mycket förr...

Men de rår faktiskt inte för det, har till och med stått och skrikit på någon idiot någon gång och liknande beteenden bara för att jag tappade tålamodet. Kan garantera att det kändes jävligt dåligt efteråt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in