Citat:
Ursprungligen postat av
Hamparep
Fast problemet är ju att det är inte är sant. Incidentlistan till kommunen var begränsad till fram till 2019 om jag inte minns fel, men det handlade inte om att inget hänt efter det utan handlade om att skydda utövare. Det förekom kräkningar i samma stil som tidigare även under kommunens utredning.
Jo, det är väl en ganska komplex situation överlag. Det är händelser som hänt tidigare, till stora delar. Vissa saker har fortskridit länge, och hade säkerligen varit aktuella fortfarande om inte tidigare utövare trätt fram.
Det jag tycker är tråkigt är ändå att man drar precis alla över samma stup. Många har inte koll på historien, förutom hörsägen, och det har ju inte drabbat den stora massan. Det är väl Team Elite som varit problemet. Så långt i från alla har ju varit ens lite i närheten av detta.
Hade det gått att undvika denna framröstade Konkurs? Jo, det tror jag, men det hade krävt att Soo Shim hade uteslutit hela Team Elite, tagit avstånd från dem och sedan lagt sig platt mot det som varit. Man hade helt enkelt gått från att vara en elitförening till en breddförening. De hade inte varit enkelt, men jag tror att det hade gått.
Nu valde man istället att skicka fram JL som företrädare och den person som offentligt skulle uttala sig. Det gjorde ju det hela bara värre och då får man stå sitt kast. Man kan väl säga att Styrelsen valde att ducka istället för att ta sitt ansvar.