2023-12-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Snälla skriv vad fan de heter. Vem är Linus?
Jonas kom ju också in på Norran på ett räkskal och blev krönikör, allt är så jävla märkligt. Och vem är A.S?

A.S = *d*m S*v*n*n
*= a, a, a,o, e
L.S= L*n*s Sj*d*n
*=i, u, ö, i
Citera
2023-12-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smamman
Incidentlistan borde alla läsa, den borde ha publicerats i Norran kan jag tycka. Men med tanke på att A.S på Norran är bästis med N.A så har ju Norran alltid hållit Soo shim om ryggen. Vad jag hört har L.S gjort sig skyldig till sexuella övergrepp mot unga tjejer flertalet gånger.
L.S är en tränare ursprungligen från Övik, varit tränare för ungdomarna länge speciellt i soo shims ”elit” lag innan anklangelserna kom om ofredande, vad jag har hört har det inte skett något övergrepp
Citera
2023-12-21, 22:07
Medlem
Citat:
Incidentlistan borde alla läsa, den borde ha publicerats i Norran kan jag tycka. Men med tanke på att A.S på Norran är bästis med N.A så har ju Norran alltid hållit Soo shim om ryggen. Vad jag hört har L.S gjort sig skyldig till sexuella övergrepp mot unga tjejer flertalet gånger.

Möjligtvis att Megafonen skulle kunna publicera den. De har gjort ett mycket bättre jobb att ta anklagelserna på allvar i denna soppa! Tappat förtroende för Norran också nu när detta börjar uppdaga sig.
Citera
2023-12-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasslo989
L.S är en tränare ursprungligen från Övik, varit tränare för ungdomarna länge speciellt i soo shims ”elit” lag innan anklangelserna kom om ofredande, vad jag har hört har det inte skett något övergrepp

Av de jag har hört tvingade L.S till sig oralsex av en ung kille i bastun. Varken den unga killen eller föräldrarna ville polisanmäla. Han blev avstängd under en tid men eftersom ingen polisanmälan gjordes fick han komma tillbaka. Enligt Soo Shims logik så finns de ingen dom har de inte hänt. Vet inte om han är kvar fortfarande
Citera
2023-12-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Föräldrarna till de barn som blivit utsatta mår nog inte så bra nu. Hur kunde vi missa detta? Har man en hyfsat bra relation med sina barn borde man se/höra/förstå hur barnet mår efter en kränkning o s v. Verkar ju dessutom vara en rätt stor föräldragrupp somnyligen skrev ett mycket positivt brev gällande hur de upplever att deras barn utvecklats i föreningen. Men det verkar ju varit starka inslag av sekt i denna förening, där t o m de som blir utsatta förnekar och flyttar gränser, allt för att få vara med i 'värmen'. Många bär skuld/ansvar i detta, tyvärr är det varken första eller sista gången vi kommer höra om en sekt. Kan nog bli en intressant serie om några år, likt serien om Knutby.

Föräldrarna får gott må skit, om man inte har hört om detta i Skellefteå bor man under en sten. Okej om du på något sätt missat rykterna som florerat bland stadens unga sedan 15 år tillbaka men förstår inte hur någon förälder kunnat godkänna att ha sina barn i samma förening som NA efter allt som kom ut 2018.

Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Alltså förstår inte hur detta kan ha fått fortgå i en herrans massa år utan att deras kommunala bidrag blir strypta? Kommunens ansvariga borde skämmas över sin hantering i frågan, de har inte tagit sitt ansvar här efter alla år av vittnesmål från utsatta medlemmar.
Som sagt, när kommunen till sist agerade var inte reaktionen "va, varför?" bland folk i Skellefteå utan snarare "va, först nu?"
Senast redigerad av atreyeri 2023-12-21 kl. 22:15.
Citera
2023-12-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Av de jag har hört tvingade L.S till sig oralsex av en ung kille i bastun. Varken den unga killen eller föräldrarna ville polisanmäla. Han blev avstängd under en tid men eftersom ingen polisanmälan gjordes fick han komma tillbaka. Enligt Soo Shims logik så finns de ingen dom har de inte hänt. Vet inte om han är kvar fortfarande
Sist jag såg av han coachade han soo shim Övik i en tävling nån gång i februari, men inte sett av han någonting sen dess, det jag hörde om LS va att han skickat naken bilder till tjejer i elit laget samt ”daskat” till nån på rumpan under en camp i skellefteå
Citera
2023-12-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Alltså förstår inte hur detta kan ha fått fortgå i en herrans massa år utan att deras kommunala bidrag blir strypta? Kommunens ansvariga borde skämmas över sin hantering i frågan, de har inte tagit sitt ansvar här efter alla år av vittnesmål från utsatta medlemmar.
Som redan skrivits i tråden så har är det ett antal politiker som valt klubbens sida. De har gått rätt hårt åt fritidsnämndens ordförande och tjänstepersonerna för att man drog in bidragen, med Norran i ryggen.
Citera
2023-12-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamparep
Som redan skrivits i tråden så har är det ett antal politiker som valt klubbens sida. De har gått rätt hårt åt fritidsnämndens ordförande och tjänstepersonerna för att man drog in bidragen, med Norran i ryggen.

Förhoppningsvis blir det en bra dokumentär om några år. Där de granskar hur "oberoende" media samt kommunpolitiker mer eller mindre skyddar en peddosekt.
Citera
2023-12-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasslo989
Sist jag såg av han coachade han soo shim Övik i en tävling nån gång i februari, men inte sett av han någonting sen dess, det jag hörde om LS va att han skickat naken bilder till tjejer i elit laget samt ”daskat” till nån på rumpan under en camp i skellefteå

Finns bevis?
Citera
2023-12-21, 22:31
Medlem
Det finns många skyldiga i denna härva;
Politiker i Skellefteå
Norran
RF
STU
osv
men allra mest Soo shims styrelse med Rickard Larsson i spetsen.

Alla har de på det värsta sättet svikit dessa ungdomar om och om igen och möjliggjort att fler blivit drabbade.

N.A är en sadistisk psykopat men många är det som gett honom fritt fram för att utnyttja och traumatisera barn och unga.
Citera
2023-12-21, 22:42
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Det finns många skyldiga i denna härva;
Politiker i Skellefteå
Norran
RF
STU
osv
men allra mest Soo shims styrelse med Rickard Larsson i spetsen.

Alla har de på det värsta sättet svikit dessa ungdomar om och om igen och möjliggjort att fler blivit drabbade.

N.A är en sadistisk psykopat men många är det som gett honom fritt fram för att utnyttja och traumatisera barn och unga.

R*ikard känns ju som att han är så långt ifrån detta beteende och acceptans så det går inte dit mer. Menar du att han på något sett skulle ha vetat om allt detta?
Jag vill tro att han duperats.
Citera
2023-12-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
R*ikard känns ju som att han är så långt ifrån detta beteende och acceptans så det går inte dit mer. Menar du att han på något sett skulle ha vetat om allt detta?
Jag vill tro att han duperats.

Jag har också ett intryck av att han är trevlig men han har drivit Soo shim ihop med N.A i många år, han har suttit i styrelsen länge, tittar man i kommunens utredning sitter han med på deras möten. Han kan inte vara ovetande hur gärna man än önskar det. Om han varit mitt i allt detta under alla år och inte förstått då måste det bero på att han valt att inte förstå. Det är min åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in