2020-05-02, 21:14
Medlem
Mingla101s avatar
Jag skulle gärna ställa upp om lönen ok.
Citera
2020-05-02, 21:15
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Det är som sagt bullshit att amerikanarna inte vill ha jobben. De har nu fått rekrytera amerikaner när arbetskraften söderifrån sinnat. Big business är jättearga då de tyckte det blev dyra löner i köttindustrin och en massa andra fabriker där de brukar ha illegala arbetare. För löntagarna var det kanon.

Det finns starka skäl till varför Trump är så omtyckt av många arbetare (främst vita), medan big business och media hatar honom. Nu stoppade han arbetskraftinvandringen för just enkla jobb för att ge arbetslösa i USA försts tjing. Innan Corona hade han fått ner arbetslösheten bland svarta till minsta någonsin.

Tror inte amerikanerna är så nöjda med att arbeta för ”minimum wage”. Att en del vita arbetare tycker om Trump är mest för att de har tragiska liv, där de aldrig fått utveckla styrka, stil, klass eller smak.
Citera
2020-05-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Jag deltar i arbetet i den mån jag hinner, jag har ett annat arbete att sköta med. Precis som i de flesta fall(eller företag för den delen) är det omöjligt att göra allt själv. Tänk en ICA-butik, även om den som driver butiken arbetar där själv krävs det tio till hundratals medarbetare för att driva affären.

Precis som du säger så krävs det tio till hundratals medarbetare, men varför ska dessa medarbetare behöva svälta som slavar för?
För att du ska göra högsta möjliga vinst gissar jag på, har jag fel?
Citera
2020-05-02, 21:18
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Bra med samarbete med nära grannar!
Motverkar globaliseringen.

Vadå, att föra ut pengar ur landet som föder dig?
Ok
Citera
2020-05-02, 21:18
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Bullshit, jobbat med många öststatare och visst är de duktiga men inga övermänniskor.

Jag har inte skrivit något om övermänniskor.
Jag är en sådan person att om något är bra då säger jag det och om något är dåligt då säger jag det också.
Helst så skulle vi ha så lite invandring som möjligt!
Det är dock skillnad på folk o folk, vi har blivit degenererade, mycket djävla snack om hur hårda o kartiga som vi är men att det är vi inte längre, att montera ned manligheten det påbörjades på 80-talet. det vart fullt med djävlaranamma utan saker skulle göras smart, snacka grejor på plats.
Vi har några branscher där att arbeta fortsatt gäller, åkerinäringen, bygg o entrepenad och lantbruket och jag vill mena att lantbruket är hårdast, miljön är sådan att saker står inte som serverat utan att man måste gilla läget och göra med det som finns, typ hissa två ton med huggkubbe o spett och att tid kostar pengar, öststatarna dom är vana vi sådana villkor men det är inte vi utan att finns det inte rätt prylar och bra yta då skiter man i det.
Någon frågade om det inte finns trädplanteringsmaskiner? Jadå det finns maskiner till allt idag, jag har frågat själv och svaret som jag fick var att människan gör där fortsatt ett bättre arbete, att investera i en maskin som det inte blir bra av, det är det få som gör.
Citera
2020-05-02, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Jag skulle gärna ställa upp om lönen ok.
Jag också.
Citera
2020-05-02, 21:22
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Bullshit, jobbat med många öststatare och visst är de duktiga men inga övermänniskor.

Jag har inte skrivit något om övermänniskor.
Jag är en sådan person att om något är bra då säger jag det och om något är dåligt då säger jag det också.
Helst så skulle vi ha så lite invandring som möjligt!
Det är dock skillnad på folk o folk, vi har blivit degenererade, mycket djävla snack om hur hårda o kartiga som vi är men att det är vi inte längre, att montera ned manligheten det påbörjades på 80-talet. det vart fult med djävlaranamma utan saker skulle göras smart, snacka grejor på plats.
Vi har några branscher där att arbeta fortsatt gäller, åkerinäringen, bygg o entrepenad och lantbruket och jag vill mena att lantbruket är hårdast, miljön är sådan att saker står inte som serverat utan att man måste gilla läget och göra med det som finns, typ hissa två ton med huggkubbe o spett och att tid kostar pengar, öststatarna dom är vana vi sådana villkor men det är inte vi utan att finns det inte rätt prylar och bra yta då skiter man i det.
Någon frågade om det inte finns trädplanteringsmaskiner? Jadå det finns maskiner till allt idag, jag har frågat själv och svaret som jag fick var att människan gör där fortsatt ett bättre arbete, att investera i en maskin som det inte blir bra av, det är det få som gör.
Citera
2020-05-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Tror inte amerikanerna är så nöjda med att arbeta för ”minimum wage”. Att en del vita arbetare tycker om Trump är mest för att de har tragiska liv, där de aldrig fått utveckla styrka, stil, klass eller smak.

Jasså har de tragiska liv?
Varför är då mr trump president?

Är det du hillary is this me!
Citera
2020-05-02, 21:25
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Precis som du säger så krävs det tio till hundratals medarbetare, men varför ska dessa medarbetare behöva svälta som slavar för?
För att du ska göra högsta möjliga vinst gissar jag på, har jag fel?

Det ska de inte såklart. En anständig lön som man kan leva på ska alla ha, det gynnar alla.
Citera
Medlem
TrueCs avatar
Känns som att det som gör det svettigt för lantbrukarna att få ögonen på sig nu är att det är mycket svarta pengar i rullians här, eller? Har svårt att tro att kollektivavtal och rättigheter vi är van med är inblandade här..

Eller är det bara mina fördomar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Om de gör ett kasst jobb så blir bidragen också indragna, easy peasy.
Det där måste vara det dummaste inlägget på länge.
Citera
2020-05-02, 21:26
Medlem
Perfekt! Vi har ju hur mycket nyanländ arbetskraft. Kan Mohammed och Khalid plocka bär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in