2010-03-04, 12:23
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Stämmer bra. Så jag såg inte det komiska, killen kan ju uppenbarligen. Före detta anfallare som Kåmark nämnde.

Jaså, dåså! Visste inte om att han gjort ett sånt mål tidigare. Hade dessutom ljudet på tvn avstängd då kommentatorerna låg ett par hundradelar före bilden, jävligt irriterade.
Citera
2010-03-04, 15:51
Medlem
Skulleviljavetas avatar
Wales var riktigt dåliga, Sverige något mindre dåliga utan att vara bra. Backlinjen ser rätt bra ut med två tuffa mittbackar och snabba ytterbackar, men framåt ser det klenare ut. Vi skulle verkligen behöva ha både Ljungberg och Zlatan tillbaks.

Lite besviken på Rasmus Elm som är rädd och saknar självförtroende. Hans potential är stor men det kommer dröja innan han realiserar den i landslaget. Elmander bäste offensive spelare.
Citera
2010-03-04, 16:29
Medlem
erikbes avatar
Jag tvivlar på Rasmus Elms potential måste jag säga. Han verkar helt väck på nåt sätt.
Citera
2010-03-04, 16:43
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag tvivlar på Rasmus Elms potential måste jag säga. Han verkar helt väck på nåt sätt.

Detta skulle jag gärna se dig utveckla.
Citera
2010-03-04, 17:01
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Detta skulle jag gärna se dig utveckla.
Han såg ut som en levande död där han yrade omkring igår precis som tidigare i landslaget. Då var det ändå ett mediokert lag som Wales vi mötte. Men som sagt, positionen kanske är problemet
Citera
2010-03-04, 17:03
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skulleviljaveta
Wales var riktigt dåliga, Sverige något mindre dåliga utan att vara bra. Backlinjen ser rätt bra ut med två tuffa mittbackar och snabba ytterbackar, men framåt ser det klenare ut. Vi skulle verkligen behöva ha både Ljungberg och Zlatan tillbaks.

Lite besviken på Rasmus Elm som är rädd och saknar självförtroende. Hans potential är stor men det kommer dröja innan han realiserar den i landslaget. Elmander bäste offensive spelare.

Ljungberg kommer bara gå sönder om han ska börja spela med landslaget igen. Visst saknas han, men det kommer ändå inte att hålla i längden så det är bättre att försöka spela in typ Tobias Hysén om man behöver mer fart (vilket det verkligen ser ut som att det behövs.)
Håller med om Elm, dessutom tycker jag inte att han skall matchas på kanten. Spelar man med en ensam forward behöver man yttermittältare som kan fylla på in i straffområdet eller ta en löpning ner mot hörnflaggan.

Med tanke på att det faktiskt såg ganska bra ut i slutet av andra halvlek så skulle den här uppställningen kunna vara något för kvalet?:
Eddie/Isak
Seb- Majsan - Olof - Safari
Taco - Kim
Elmander - Wernbloom - Hysén
Berg/Zlatan
Citera
2010-03-04, 19:14
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Ljungberg kommer bara gå sönder om han ska börja spela med landslaget igen. Visst saknas han, men det kommer ändå inte att hålla i längden så det är bättre att försöka spela in typ Tobias Hysén om man behöver mer fart (vilket det verkligen ser ut som att det behövs.)
Håller med om Elm, dessutom tycker jag inte att han skall matchas på kanten. Spelar man med en ensam forward behöver man yttermittältare som kan fylla på in i straffområdet eller ta en löpning ner mot hörnflaggan.

Med tanke på att det faktiskt såg ganska bra ut i slutet av andra halvlek så skulle den här uppställningen kunna vara något för kvalet?:
Eddie/Isak
Seb- Majsan - Olof - Safari
Taco - Kim
Elmander - Wernbloom - Hysén
Berg/Zlatan
Wernbloom ska definitivt inte spela i något som liknas vid en trequartistaroll. Där behövs det kreativitet. Utvecklas Harbuzi som det var tänkt att han skulle göra är han gjuten för den rollen. Just nu tycker jag inte att det finns nåt bättre alternativ än Elm där, måhända att man kan flytta upp Kim.
Citera
2010-03-04, 20:43
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Wernbloom ska definitivt inte spela i något som liknas vid en trequartistaroll. Där behövs det kreativitet. Utvecklas Harbuzi som det var tänkt att han skulle göra är han gjuten för den rollen. Just nu tycker jag inte att det finns nåt bättre alternativ än Elm där, måhända att man kan flytta upp Kim.

Pontus har fungerat utmärkt i den rollen tidigare. Dock så kan jag hålla med om att det antagligen skulle vara bättre att byta plats på han och Kim.
Elm i sin nuvarande form skall däremot vara glad om han ens kommer med i truppen.
Citera
2010-03-04, 20:57
Medlem
snillet_1s avatar
Enligt mig ska han inte vara med i truppen. Han visade värdelös form, säg, de senaste 5-6 kvalmatcherna också. Det hände någonting på vägen där...
Citera
2010-03-04, 23:30
Medlem
FabioAugustos avatar
Folk skriker efter unga spelare. När unga spelare kommer in och gör några dåliga matcher på raken ska de bort. Wendt, Berg, Holmén etc. Kan inte vara enkelt att vara svensk förbundskapten...

Rasmus _ska_ vara centralt, allt annat är bara dumt. Värre än att köra med Källström på en kant.
Citera
2010-03-04, 23:33
Medlem
Joel^_^s avatar
Varför inte testa Toivonen i en roll som släpande anfallare om vi nu spelar med det, det var ju där han spelade med Berg i u-21.
Citera
2010-03-27, 19:18
Medlem
Var kan man se hela den senaste landslagstruppen? Helt värdelöst när man googlar, hittar inte ett piss. Tacksam om nån vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in