2019-08-28, 14:33
  #31849
Bannlyst
John G ? Pnsamt att han ä md. Han säg att Danlsson , Sam l och K Sma nt ä tlläcklgt ba jst n. Mn ändå ta han md JOhn G? Lndlöf som lgg bakom? Avgå jann
Citera
2019-08-28, 15:09
  #31850
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
John G ? Pnsamt att han ä md. Han säg att Danlsson , Sam l och K Sma nt ä tlläcklgt ba jst n. Mn ändå ta han md JOhn G? Lndlöf som lgg bakom? Avgå jann
Trist trupp den oinsatte men det är ju just dessa "trista" trupper som har varit Janne Anderssons framgångsrecept ända sedan han tog över. En tillfällig formtopp hos en allsvensk mittback ruckar knappast på kvartetten Helander - Lindelöf - Jansson - kapten Granqvist som har varit givna hur länge som helst. Det är helt rätt av Janne att fortsätta på den inslagna vägen med kontinuitet som nyckelord som har varit otroligt framgångsrik ända sedan han tog över för tre år sedan.
Citera
2019-08-28, 15:43
  #31851
Bannlyst
John Guidetti är med i EM-kvaltruppen trots ringa speltid i spanska Alavés i säsongsupptakten och det efter en säsong där det blev väldigt lite tid på planen. Svårt att förstå en petning från landslaget i mars, men med i juni och med nu trots att rätt lite hänt i form av spel och mål.

OLof Lndh
Citera
2019-08-28, 15:47
  #31852
Medlem
Ovcharkas avatar
Märkligt att Danielson inte kom med. Granqvist förvånar mig inte. Tar Janne ut Berg stup o kvarten så lär han köra vidare med Granqvist. Spelar ingen roll att Berg gjott runt typ fem mål senaste tre åren eller att Granqvist max håller Superettan-nivå.

De är Jannes favoriter och får spela.

Hoppas Berg går mållös och att Granqvist går bort sig och kostar landslaget nåt mål. Får gärna bränna en straff också.

Seb Larsson förstår jag inte heller. Eller Guidetti.

Tråkigt landslag. Kommer inte följa laget framöver.
Citera
2019-08-28, 15:59
  #31853
Medlem
BarryHeros avatar
Kan hålla med Olof Lundh om Janne Andersson och Marcus Danielson:

Citat:
Om jag ingått i Anderssons stab hade mitt råd varit att vara smart och ta ut 25 spelare – vilket förbundskaptenen gjorde så sent som i juni – och därmed inkludera Marcus Danielsson som gjort det så otroligt bra under året. Allt för att köpa lite tid och mindre utrymme före kritik mot både spelare och förbundskaptenen och kolla in Danielsson. Men Andersson var tydlig med att de här uttagna spelarna är bäst.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/lundh/2019/08/28/ett-granen-misstag-slar-mot-janne-andersson/

Varför inte köra på 25 man som han har gjort vid tidigare samlingar?

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Märkligt att Danielson inte kom med. Granqvist förvånar mig inte. Tar Janne ut Berg stup o kvarten så lär han köra vidare med Granqvist. Spelar ingen roll att Berg gjott runt typ fem mål senaste tre åren eller att Granqvist max håller Superettan-nivå.

De är Jannes favoriter och får spela.

Hoppas Berg går mållös och att Granqvist går bort sig och kostar landslaget nåt mål. Får gärna bränna en straff också.

Seb Larsson förstår jag inte heller. Eller Guidetti.

Tråkigt landslag. Kommer inte följa laget framöver.
Att du inte anser att Berg, Seb Larsson, eller Granqvist håller landslagsklass säger mer om dig än om Janne. Dessa tre spelare har varit instrumentala för den enorma framgång Janne Andersson har haft med landslaget de tre senaste åren. De är självklart fortsatt givna fram till EM 2020. Alla tre gjorde starka insatser för landslaget under hösten och våren efter VM och lär fortsätta så ytterligare en landslagssäsong.
Citera
2019-08-28, 16:08
  #31854
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Att du inte anser att Berg, Seb Larsson, eller Granqvist håller landslagsklass säger mer om dig än om Janne. Dessa tre spelare har varit instrumentala för den enorma framgång Janne Andersson har haft med landslaget de tre senaste åren. De är självklart fortsatt givna fram till EM 2020. Alla tre gjorde starka insatser för landslaget under hösten och våren efter VM och lär fortsätta så ytterligare en landslagssäsong.

Granqvist spelade nyligen i Superettan. Nu värdelös i ett bottenlag i Allsvenskan.

Berg? EM-kval: 0mål. VM: 0mål. Krasnodar: 0 mål.

Varit en riktigt målspruta på sistone...

Seb Larsson är sjukt långsam. Trött spelare. Bra på fasta, men i övrigt inget att ha.
Citera
2019-08-28, 16:11
  #31855
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Granqvist spelade nyligen i Superettan. Nu värdelös i ett bottenlag i Allsvenskan.

Berg? EM-kval: 0mål. VM: 0mål. Krasnodar: 0 mål.

Varit en riktigt målspruta på sistone...

Seb Larsson är sjukt långsam. Trött spelare. Bra på fasta, men i övrigt inget att ha.
Berg:

VM-kval: 8 mål
Nations League: 1 mål

Dessa två turneringar glömde du...
Citera
2019-08-28, 16:14
  #31856
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Berg:

VM-kval: 8 mål
Nations League: 1 mål

Dessa två turneringar glömde du...

Hur långt bak i tiden ska du gå?
Citera
2019-08-28, 16:24
  #31857
Medlem
eternussermos avatar
Oväntat att Tankovic är med, han lär vara med för att se och lära, bra så!
Citera
2019-08-28, 16:50
  #31858
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Märkligt att Danielson inte kom med. Granqvist förvånar mig inte. Tar Janne ut Berg stup o kvarten så lär han köra vidare med Granqvist. Spelar ingen roll att Berg gjott runt typ fem mål senaste tre åren eller att Granqvist max håller Superettan-nivå.

De är Jannes favoriter och får spela.

Hoppas Berg går mållös och att Granqvist går bort sig och kostar landslaget nåt mål. Får gärna bränna en straff också.

Seb Larsson förstår jag inte heller. Eller Guidetti.

Tråkigt landslag. Kommer inte följa laget framöver.
Är inte det hur solklart som helst?
För lite presterat alltså.

Detta låter lite som Rasjalasko som skulle in i landslaget efter 5 gjorda mål.
Säger inget om man presterar mer, men detta är för lite för ta en till EM-kvaltrupp.

Ovanligt ofta man kommer med konstiga idéer med Djurgårdsspelare inblandat, hur kommer det sig att de figurerar så ofta i detta?

Att ha åsikter om andra spelar ändrar inget med honom, dock finns det saker där också som man borde se över.
Citera
2019-08-28, 16:50
  #31859
Medlem
Elwisps avatar
Varför är spelare som Granen, Berg och Guidetti uttagna? Vilka insatser gör att de blir uttagna?

Granen - ett bra VM följt av en säsong av fiaskoinsatser.
Berg - vet han var målet finns?
Guidetti - iskall säsong bakom sig. Nu petad på nytt. Inga landskamper att minnas.
Citera
2019-08-28, 18:04
  #31860
Medlem
ZlatanManias avatar
Arash Bayats (Danielssons agent) uttalande om att Janne Andersson pissar på allsvenskan i och med sin spelares frånvaro blir komiskt med tanke på att Tankovic är uttagen..
Citat:
”Riktig jävla skandal”
Men 30-åringen fick nobben - och nu rasar hans agent Arash Bayat.

– Vad fan är det frågan om? Det är en riktig jävla skandal. När allsvenskan är som hetast någonsin så har man en spelare som har presterat så jävla bra hela året och ändå inte kommer med. Vad är det för signal? Vad är man ute efter? Vad förväntas av en spelare. Man pissar på sin egen liga, säger Bayat.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/y3bpd2/marcus-danielsons-agent-rasar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in