2007-06-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Tycker ni att kapten Ljungberg är given i landslaget då?
Vem skulle ersätta honom i dagsläget?

Nu finns det ju inte något bra alternativ på hans position i truppen. Och en frisk Ljungberg (hoppas, hoppas) är bra...

Sen borde ju Lagerbäck jobba in yngre folk (Seb. Larsson?) till den platsen, Ljungberg kommer ju inte hålla så mycket längre.
Citera
2007-06-01, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
Vem skulle ersätta honom i dagsläget?

Nu finns det ju inte något bra alternativ på hans position i truppen. Och en frisk Ljungberg (hoppas, hoppas) är bra...

Sen borde ju Lagerbäck jobba in yngre folk (Seb. Larsson?) till den platsen, Ljungberg kommer ju inte hålla så mycket längre.

Är det något jag tycker man är feg i landslaget är att våga prova på lite nya profiler
Citera
2007-06-01, 21:01
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Tycker ni att kapten Ljungberg är given i landslaget då?

Inte just nu, han har inte spelat match sedan 21 april. Alexandersson kan behövas för balansensskull på högerkanten och så kan man ha Wilhelmsson eller Kennedy på den andre kanten, de är i alla fall i spelform.

Freddie kan spela mot Island istället.

Shaaban

Nilsson - Mellberg - Hansson - Schleebrügge

Alexandersson - Linderoth - Svensson - Wilhelmsson

Ibrahimovic/Rosenberg - Elmander
Citera
2007-06-01, 21:44
Medlem
Wake333s avatar
Mindre än 24h kvar nu då och Tacos medverkan verkar i dagsläget högst osäker.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1084709,00.html

Knivigt läge som man kan lösa på många sett. Ett är att plocka in två defensiva mittfältare och säkra upp båkåt. Vilket kan behövas mot danskarnas 4-3-3. Att vi ska rulla ut Danmark på Parken kommer ändå inte hända. Fjellström hade ett bra tal om detta i studion under derbyt i Måndags bl.a.

Om man ska leta ersättare rakt av så har ju som flera nämnt Ljungberg testats i positionen med mindre lyckat resultat. Det positiva i en sådan rokad är att vi kanske skulle kunna få in en annan väldigt het spelare i laget, Kennedy.

Har dock inte riktigt bestämt mig vilket alternativ jag gillar bäst. Troligen blir det inget av dessa då jag har en känsla av att Taco tar sina sprutor och helt enkelt spelar.

Annars känns ju allt mer eller mindre givet och inte mycket att bolla med.

Isaksson

Nilsson - Hansson - Mellberg - Schlebrügge

-

Elmander - Allbäck

Stenman/Schlebrügge känns mest som en fråga om man vill satsa lite mer offensivt (Stenman) eller lite mer defensivt (Schlebrügge). Verkar ju som att de blir Schlebrügge och det kan jag köpa.

Hur det går? Grejar vi ett X är iaf jag nöjd. Tittar man på de troliga laguppställningarna tycker jag inte vi är spec. mycket bättre någonstans. På ett ställe myser jag dock av att se laget. Elmander - Allbäck, spelar de lika bra som de gjorde mot Spanien. Ja, då kanske de kan bli ganska kul ändå. Men Danmark är för mig favoriter varje dag i veckan. Hemmaplan ej att förglömma.

---

Kan inte annat än att lida med spelare som Kennedy, Rosenberg, Majstorovic som alla är stekheta. Men som har spelare som ligger före dem på pappret och glatt får finna sig i att sitta på bänken och vara glada om de får 20-25 minuter beroende på resultatet.

Håller med ngn tidigare talare också om att de vore kul om landslaget vågade testa lite nya spelare. Sebastian Larsson har ju utvecklats under tiden i Birmingham och borde få sin chans snart. Likaså Sharbel Touma som varit bra i Holland under en längre tid. Hysén har jag ingen större koll på i Sunderland men har han inte dvalat alltför mycket sen tiden i DIF borde han väl vara aktuell? Finns flera men dessa känns väl mest aktuella.
Citera
2007-06-01, 23:04
Medlem
Har ni alla kanal 9 här eller varför är ni så glada?
Vad är det för liten jävla skitkanal som visar stora matcher som en stor del av befolkningen inte kan se?
Citera
2007-06-02, 01:13
Medlem
Är inte Schlebrügge innerback egentligen? Hur stor erfarenhet har han av att spela ytterback egentligen?

Varför är inte Stenman given? Är det för att han är bänkad i Leverkusen eller?
Citera
2007-06-02, 01:20
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Är inte Schlebrügge innerback egentligen? Hur stor erfarenhet har han av att spela ytterback egentligen?

Erfarenhet. Han är taggad. Det räcker. Lagerbäck har inte överflöd av spelare på den positionen.
Citera
2007-06-02, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Erfarenhet. Han är taggad. Det räcker. Lagerbäck har inte överflöd av spelare på den positionen.

Varför skulle inte Stenman vara taggad? Dessutom har väl Stenman större landslagserfarenhet än Schlebrügge?
Citera
2007-06-02, 01:24
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Varför skulle inte Stenman vara taggad? Dessutom har väl Stenman större landslagserfarenhet än Schlebrügge?

Det finns nog en faktor där som vi inte räknat med. Jag vet inte hur Lagerbäck tänker, men uppenbarligen verkar Schlebrügge vara favorittippad, så något mer än Stenman måste han ju ha presterat.
Citera
2007-06-02, 10:01
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Han har spelat ytterback förut i Hammarby, men i Anderlecht så är det väl innerback som gäller.

Jag tycker att Stenman har den här 'skita på sig' mentaliten när det gäller landslagsspel och som sagt han är bänkad i Leverkusen, Schlebrügge är given i Anderlecht. Dessutom så anser jag att Schlebrügge behandlar bollen bättre än Stenman.

Men hur som helst så kommer nog inte den positionen bli så avgörande, men Jörgensen eller Grönkjaer är duktiga wingers.
Citera
2007-06-02, 10:36
Medlem
Crookens avatar
http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1084849,00.html

Enligt Sportbladet så blir det Alex och Nilsson på ytterbackarna, med Nilsson till vänster. Tycker det verkar lite skumt men vi får väl se.

Har inte Stenman varit ordinarie i Leverkusen nu på slutet?
Citera
2007-06-02, 10:50
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Har inte Stenman varit ordinarie i Leverkusen nu på slutet?
Jo så gott som, det är bara någon match där han inte har startat nu på senaste tiden. Enligt vad jag har hört har han också gjort det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in