Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Meh. Jag har då inte upplevt det . Men samtidigt så har jag bara spelat i en massa skitklubbar.
Men visst har jag hört att det läggs mer fokus på det nu för tiden.
Men om du är insatt så får du gärna förklara för mig lite mer konkret vad de gör. Jag är intresserad av det.

Nä men de försöker ju fånga upp och hålla koll på, säg 150 pers i varje årskull. De hittar de flesta på elitlägret i 15-årsåldern, men redan innan håller de koll på dem som distrikten ser som de allra bästa. Det är framförallt teknik och spelförståelse de tittar efter, mindre på fysik.
Sedan arbetar de, dels i landslagssammanhang, men även på distriktsnivå med de som ses som mest talangfulla. De arbetar i princip enbart med teknik och spelförståelse.
De allra flesta som blir elitspelare har gått igenom det där, men sen kan ju inte fotbollsförbundet ta så mycket ära i deras framgång, det är ju i klubblaget man utvecklas. Men från förbundets sida ligger fokus solklart på att få fram och utveckla spelskickliga spelare.
Sen tar A-landslaget ut de spelare som tagit sig längst i klubblagsfotbollen. Jag hade gärna sett mer kontinuitet från ungdomslandslagen.