2007-03-28, 23:39
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Kul och kul.

Varken Chippen eller Kim har presterat något vidare i landslaget, och därmed ser jag inga konstigheter i uttagningen.

Tycker du Alexandersson har det då?

Dessutom är det lite moment 22. Dom presterar möjligtvis inte för att dom saknar förbundskaptenens förtroende och har annat i tankarna än att ladda inför varje match på ett optimalt sätt. Samtidigt bänkas dom för att dom inte presterar.

Duger man i Roma respektive Lyon duger man i ett svenskt landslag.
Citera
2007-03-28, 23:40
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Tycker du Alexandersson har det då?

En assist idag är väl bättre än inget i alla fall.

/feldgrau
Citera
2007-03-28, 23:46
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
En assist idag är väl bättre än inget i alla fall.

/feldgrau

Ja, men Chippen kanske hade gjort två?

Alexanderssons bäst-före-datum är passerat. Punkt slut.
Citera
2007-03-28, 23:55
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ja, men Chippen kanske hade gjort två?

Mycket spekulationer. Hade vi haft Selakovic i truppen och satt in honom hade han kanske gjort fem mål! Tänk på det innan du säger nåt!

/feldgrau
Citera
2007-03-28, 23:57
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Mycket spekulationer. Hade vi haft Selakovic i truppen och satt in honom hade han kanske gjort fem mål! Tänk på det innan du säger nåt!

/feldgrau

Minns nu att du är göteborgare. Det förklarar saken.

Om du kan ta av dig dina blå-vita glasögon kanske du också skulle inse att Chippen är en betydligt mer effektiv spelare att spela med mot ett lag som Nordirland. Det var inte Spanien borta vi mötte, det var Nordirland.
Citera
2007-03-28, 23:57
Medlem
Relays avatar
Citat:

/feldgrau
Min tanke i lagerbäcks kläder hade varit att sätta in Kim källström på mitten Zlatan i en relativt fri roll snett framför och chippen på ena kanten. Att tvinga den Nordirländska backlinjen att ständigt flytta sina positioner hade väl varit en bra ide?
Citera
2007-03-29, 00:00
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Minns nu att du är göteborgare. Det förklarar saken.

Minns nu att du besöker fotbollsforumet rätt sällan nuförtiden. Det förklarar saken.

Citat:
Om du kan ta av dig dina blå-vita glasögon kanske du också skulle inse att Chippen är en betydligt mer effektiv spelare att spela med mot ett lag som Nordirland. Det var inte Spanien borta vi mötte, det var Nordirland.

Jag skiter faktiskt fullständigt i vad du tycker att jag borde insett. Själv tyckte jag att Alex skulle haft Linderoths roll så att Chippen hade kunnat spela från start. Men så som matchen utvecklade sig, och sett till vad Alex respektive Chippen presterade på 60 respektive 30 minuter, så ser jag inte riktigt det du tycker dig se, att Chippen skulle vara mer effektiv.

/feldgrau
Citera
2007-03-29, 00:01
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Min tanke i lagerbäcks kläder hade varit att sätta in Kim källström på mitten Zlatan i en relativt fri roll snett framför och chippen på ena kanten. Att tvinga den Nordirländska backlinjen att ständigt flytta sina positioner hade väl varit en bra ide?

Tror jag inte han kommer tycka. Han liksom Lagerbäck verkar nämligen kär i Alexandersson. Så sjukt att vi överskattar ett lag som Nordirland så till den milda grad att vi väljer att ge dom initiativet totalt och föra matchen precis dit dom vill. Sen att vårat försvar har en del brister är ingenting man kan tala emot, men framåt måste vi våga för att vinna, och då funkar det inte att bänka två spelare som lirar i två av europas bästa klubbar och låta mittfältet till 3/4 bestå av spelare som inte ens befinner sig i säsong.
Citera
2007-03-29, 00:03
Medlem
Relays avatar
Citat:
Han liksom Lagerbäck
Är det nån mer än Lagerbäck du tänker på?
Citera
2007-03-29, 00:04
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Minns nu att du besöker fotbollsforumet rätt sällan nuförtiden. Det förklarar saken.

Jag skiter faktiskt fullständigt i vad du tycker att jag borde insett. Själv tyckte jag att Alex skulle haft Linderoths roll så att Chippen hade kunnat spela från start. Men så som matchen utvecklade sig, och sett till vad Alex respektive Chippen presterade på 60 respektive 30 minuter, så ser jag inte riktigt det du tycker dig se, att Chippen skulle vara mer effektiv.

/feldgrau

Anledningen till att jag håller mig borta från fotbollsforumet är för att det vimlar av tomtar och troll.

Hursomhelst. Du tror inte att vi kanske hade kunnat tagit initiativet i matchen lite lättare om vi ställt upp med en mer offensiv uppställning? Att bänka Kim och Chippen som befinner sig i säsong i två av europas topplag till förmån för 2 spelare som inte befinner sig i säsong i en högst medelmåttig europeisk liga är väl knappast nåt genidrag när man möter Nordirland?
Citera
2007-03-29, 00:05
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Är det nån mer än Lagerbäck du tänker på?

Personen du citerade.
Citera
2007-03-29, 00:06
Medlem
Relays avatar
Citat:
Personen du citerade.
Han och lagerbäck??????
och det var väl ingen jag citerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera