• 5
  • 6
2020-07-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Hörde ett reportage om denna blatten idag....på P1 av alla kanaler. Trodde först att jag skulle tvingas stänga av och väntade mig den sedvanliga tycka-synd-om-blatte-historien. Om nån som "tänk vad han gått igenom. Vilka minnen bär han på" yada yada yada a la Dan Eliasson.

Döm om min förvåning när YH tydligen var "rasist"; Dömde ut hela sina föräldrars generationer pga deras hederskultur, islam och ovilja att integrera sig. Kallade sig själv och sina gelikar saker som vi hade blivit arkebuserade för i det här landet.

Inte läst ett ord av hans verk men det jag hörde från honom i reportaget så lät han....förstörd och i vredesmod förkastade alla som "tvingat" sina avkommor att hamna i gäng och kriminalitet. Dvs han skyllde allt på sina föräldrar och den generationen.

Måste slå slint i PK-tanterna när en BLATTE säger som det är. Synd bara att vi som dömde ut mångkulturprojektet redan på 90-talet inte fått samma gehör och uppmärksamhet. Oss gick det ju inte att lyssna på.

Synd bara att han dött. Men men. Det blir som det blir med blattar som växer upp i gängen och i en kultur som hör hemma i ökenberg.

Tvärtom han är jättepoppis bland PK-tanter, även att han är helt öppet sexistisk går hem.
De tycker för synd om honom för att bli förbannade.
Citera
2020-07-22, 15:11
Medlem
Såg precis SVT-dokumentären som står uppsmälld över hela SVT-play men jag förstår inte storheten.

Hur kommer det sig att ett empatilöst och kriminellt drägg med ett så pass begränsat ordförråd röner så mycket uppmärksamhet? Vad skiljer honom från valfri annan förortsbabbe med rappar-ambitioner?

Föga annat än att psuedointellektuella kulturpersonligheter projicerar sina egna tolkningar på hans verk, tycks det mig.
Citera
2020-07-22, 17:03
Medlem
Kungabloggens avatar
Hade aldrig hört talas om honom tills jag läste detta.

Han verkar dock ha rört om i den stillastående vidbrända grytan en del och det är hedervärt. Det verkar finnas ett djup långt bortom det svartvita i den normala karaokemoralismen som så många sjunger & lallar med i.

Citat:
”JAG ÄLSKAR ER INTE FÖRÄLDRAR JAG HATAR ER OLYCKA / JAG HATAR ERA SLÖJOR OCH ERA KORANER / OCH ERA ANALFABETISKA PROFETER”.

Citat:
”MIN SKUGGA ÖVERGAV MIG / OCH EN SKEPNAD SÄNKTE SIG ÖVER MIG / SENARE BLEV JAG EN KARIKATYR AV MIG SJÄLV”.

Han verkar ha greppat en mening bortom de sockrade orden, men ändå sagt vad han ville och dessutom fått viss respekt på flera håll. Ovanligt & starkt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in