Citat:
Ursprungligen postat av
Endevil
Vad du säger egentligen är att begreppet
myndighetsvänstern är förankrat i verkligheten. Extremvänstern skyddas alltså av systemet. Tack för att du bekräftar det. Nästa gång något litet vänstermongo börjar yra om ”konspirationsteorier” så ska jag länka till ditt inlägg.

Jag uppfattar det mer som om han säger att det vore lite som att bli uthängd av scientologirörelsen.
De hänger ut folk och anklagar dem för allt möjligt utan att underbygga det hela med vettiga bevis. Precis som med brunhögern så betraktar de flesta 'vanliga' människor scientologerna som sektiga tokstollar och tar således inte uthängningarna särskilt seriöst.
De flesta har förmåga att känna av propagandavibbarna när man kommer ut på en sida som avmaskerat. Det är så uppenbart vinklat att det är svårt att ta det seriöst. Det märks liksom att det är en gruppering som vill framställa en annan i så dålig dager som möjligt. Detta gäller givetvis åt bägge hållen men Afa understödjer iaf sina påståenden med källor som förundersökningsprotokoll och liknande. Oavsett är det väldigt få vanliga människor dom ens går in på dessa sidor.
Själv tycker jag att det är löjligt av bägge sidor att hålla på med sånt här men ni ska ju ha eran hatfest. Ingen annan bryr sig nämnvärt.