Jag har en fråga som jag skulle vilja ha råd rörande.
Det handlar om en herre som vill köpa en vara som jag annonserat på Blocket.
Personen i fråga hävdar att han har skickat betalning till mitt konto för varan, men när jag loggade in på mitt PayPal-konto är ingen betalning där och därtill så hade de mail som herren i fråga menar behandlat betalningen sorterats av min mail direkt som skräp, vilket annars aldrig sker med mina mail från PayPal.
Vidare förklarade denne man att han hade skickat extra pengar för att täcka transporten för varan i fråga och att en kille från PayPal support skall guida mig genom processen att betala denna del av betalningen från mitt eget konto och vidare till kurirens. Saken är dock den att även detta mail sorterades automatiskt som skräp.
Följande är meilet jag mottog från denna herre i dag (notera att summan i fråga alltså är den som skall komma från honom);
Av uppenbara skäl så anar jag rejäla ugglor i mossen och undrar om detta är ett försök till scam?
Det handlar om en herre som vill köpa en vara som jag annonserat på Blocket.
Personen i fråga hävdar att han har skickat betalning till mitt konto för varan, men när jag loggade in på mitt PayPal-konto är ingen betalning där och därtill så hade de mail som herren i fråga menar behandlat betalningen sorterats av min mail direkt som skräp, vilket annars aldrig sker med mina mail från PayPal.
Vidare förklarade denne man att han hade skickat extra pengar för att täcka transporten för varan i fråga och att en kille från PayPal support skall guida mig genom processen att betala denna del av betalningen från mitt eget konto och vidare till kurirens. Saken är dock den att även detta mail sorterades automatiskt som skräp.
Följande är meilet jag mottog från denna herre i dag (notera att summan i fråga alltså är den som skall komma från honom);
Citat:
I have received the confirmation email from PayPal that the payment of €334 been deducted from my PayPal account, check your email inbox for the PayPal confirmation email cause it will guide you on how to complete the transaction as PayPal needed verification before the money is credited into your account, €234 and the extra €100 which is for the freight charges/transportation fee, according to the payment confirmation copy sent to me, you'll have to send the extra amount to the courier service agent through PayPal ( paypal.me/somanyham ) and then send the transfer confirmation to PayPal as they said it is needed for verification before they will finalize the transaction and your account will be credited. the agent will contact you for the pickup arrangement once he receives the freight charges.
Av uppenbara skäl så anar jag rejäla ugglor i mossen och undrar om detta är ett försök till scam?