Ursprungligen postat av
MinotaurusX
Har inte läst exakt allt du skrivit, men är en som varit med om att min sambo antagligen tog livet av sig. Vet fortfarande inte riktigt säkert, det är flera år sen nu.
Hon hade liksom du, och har mått dåligt tidigare psykiskt utan att få så mycket hjälp, och tidigare berättat om självmordsplaner.
Jag kan iallafall säga att jag klandrar mig själv väldigt mycket för att jag inte kunde hjälpa henne.
Hon hade tidigare berättat att hon mådde dåligt och varit mobbad/stalkat av vissa personer.
Det var lite oklart, men vet iallafall att hon blev förföljd av vissa, och var nära på att bli våldtagen av ett gäng "invandrare". Men hon slet sig loss.
Tror att hon mådde såpass dåligt att hon fixade det på egen hand för att det kändes för jobbigt med allt som hände i samband med tidigare dåligt psykiskt mående.
Oavsett orsaken till varför någon väljer att avsluta sitt liv så kan jag säga att det var väldigt jobbigt att inte veta vad som hänt. ATT hon var död visste, eller antog jag ganska tidigt efterssom vi brukade prata i telefon varje dag, eller träffas nästan lika ofta.
Jag har vissa kontakter som jobbar både inom polisen och psykiatrin som jag tror har gjort att jag kunnat få information snabbare än vanligt, men innan jag fick tag på dessa tog det väldigt lång tid.(veckor->månader)
Förlorade både jobb och bostad undertiden, och bodde utomhus en längre period.
Jag är ingen som moralpredikar, men om du har planer på att ta dig av daga så är det något du borde ta upp och prata om med din respektive tycker jag.