2020-05-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Ja, det kan jag också tänka mig till viss del. Speciellt nu när tråden ligger på aktuella ämnen. Men utöver ”leta sig in i en privatekonomitråd” barriären så har vi också ”känna att man vill skriva i tråden” barriären.

Håller med. Lurigt.

På det lägger jag till...

Utgångsläget för en Svensk är svag, otränad, soffpotatis med skrivbordsjobb.
Inget konstigt, det finns ingen som ifrågasätter ett sådant utgångsläge. Det är utan skam.
Vill man börja träna tänker alla "good for U" och gör high five (typ).

Skulder, låg inkomst, fattig, ingen buffert - det är inte riktigt synonymt med en medelsvensk.
Man tror sig bli ifrågasatt, ställd mot väggen, skamligt - så förstår att man kanske inte skriver som fattig i tråden.
Vill man börja få ordning - "va fn looser, du klarar det inte - misslyckad en gång, alltid looser"
Citera
2020-05-02, 14:06
Medlem
Christopher.s avatar
Om skiten träffar fläkten kan jag överleva resten av livet i min stuga och jaktmarker.
Citera
2020-05-02, 22:43
Medlem
Jag klarar nog mig nog 5-6 år beroende på hur jag lever, men det skulle bli tråkigt utan resor och nya upplevelser.

Hoppas verkligen att flyg industrin & hotel verksamheten kommer på fötter igen.
Citera
2020-05-02, 22:49
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Jag är uttråkad och min humor är på FB nivå. Man kan alltid bli road här om man letar tillräckligt mycket.
Skämt och sido, jag är välutbildad men jobbar inte alltid så min pension lär suga men jag får väl tvinga honom att dela sin pension med mig eller så får jag hitta en generösare

Du då, hur klarar du dig Som inte är skapt med tight fitta?

Knipövningar. Dajmen är vråltight..

Skämtar bara... Har mitt trista kneg samt 12 travhästar varav 8 är fölston. Dessutom är jag ganska lyckosam på börsen..
Senast redigerad av Glossus 2020-05-02 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in