2020-04-29, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Att tänka kritiskt går dock åt båda hållen
absolut, problemet med den här videon är att det sitter några personer helt utan relevant utbildning eller erfarenhet och slänger ur sig påståenden som inte stämmer. Om det är något som de säger som TS anser att de har belägg för så diskuterar jag gärna sakfrågan.
Citera
2020-04-29, 20:16
Medlem
Youtube tar bort alla former av möjlighet till intäkter samt stökar till en videos algoritm bara man nämner Corona. Oavsett vilken sida man står på.

Sen är youtube en privat plattform och väljer själva vad de vill ska visas där.

Personligen tycker jag det är bra att de stoppar sådana videos. Tittar bara på nötterna som bränner ner 5G-master.
Citera
2020-04-29, 22:50
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Artikel: https://www.turnto23.com/news/corona...n-from-youtube
Video: https://www.bitchute.com/video/NkiM9fo1Ba0h/
Har inte sett den själv.

Bra att sånt här tas upp, YT's nära monopol är inte nyttigt.
Kan diskuteras i evigheter om det utgör regelbrott eller inte och vad reglerna är. Mycket regler, och regler öppna för tolkning är en etablerad metod för att censurera åsikter som inte gillas. Skriv tillräckligt många regler och tillräckligt öppna sådana kan varenda video tas bort med referens till en regel.

Sen så har ju spåren av covid kuvat folket något otroligt. Acceptansen för nya regler (tänker främst på statliga så kallade lagar, men gäller också företag som i det här fallet) är enorm.
"Ny regel gör att falsk information om covid 19 inte får publiceras" - ignoreras inte bara utan till och med hyllas av de drönare vi människor i verkligheten visat sig vara. Vad som är falskt definieras inte. Sitter de, i det här fallet google, som skrivit regeln, på odins öga på vad som är sant och falskt om det helt nya covid19 viruset borde de istället dela med sig av denna informationen i helhet och detalj, och skriva att det är absolut sanning och att de står för att det är absolut sanning.

Sitter det inte på den absoluta sanningen så är det en regel som är till för att leda drönare i en viss riktning som ger de själva någon form av maktövertag.

Trots att de skapat ett regelsystem som gör att de kan ta ner alla videos de önskar, och är åklagare, advokat, domare, och bödel, så klarar de ändå inte referera till något specifikt i "community guidelines", utan i stället bara "community guidelines"
"We quickly remove flagged content that violate our Community Guidelines, including content that explicitly disputes the efficacy of local healthy authority recommended guidance on social distancing that may lead others to act against that guidance"

Det är som att det i ett domslut skulle stå "Den åtalade bröt mot lagen" som förklaring av varför den åtalade blev dömd.
"local health authority" är också jävligt luddigt. Om en stad/stat/nation säger håll avstånd, och grannstaden/staten/nationen säger fuckfest. Vilken är "local health authority"? USA är ju väldigt splittrat uppbyggt med rätt mycket självstyre ner till stadsnivå.
Citera
2020-04-30, 12:15
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Youtube tar bort alla former av möjlighet till intäkter samt stökar till en videos algoritm bara man nämner Corona. Oavsett vilken sida man står på.

Sen är youtube en privat plattform och väljer själva vad de vill ska visas där.

Personligen tycker jag det är bra att de stoppar sådana videos. Tittar bara på nötterna som bränner ner 5G-master.

Läkarna som nämns i TS pratade inte om 5G utan objektivt vad de ser för statistik. Nötterna finns i WHO som inte har haft mycket rätt tidigare, organisationen som inte ville att väst skulle stänga gränserna för att det var rasistiskt. Tycker ni det är förtroendeingivande? Enligt Youtube så får enbart WHOs åsikter komma fram.
Citera
2020-04-30, 13:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Viruset är inte farligare än influensa.

Viruset är mycket farligare än en influensa. De höga dödstalen i Sverige visar det. Ca 2200 döda på en månad. Och igår sa de att ca 8000-20000 människor troligen kommer att dö i Sverige. Finns ingen influensa som ens är i närheten av detta. Inte under modern tid i alla fall.

Annars tycker jag att man ska undvika att radera videos, det är ju en slags censur, men Googles skäl till att radera just denna video kan kanske inte ifrågasättas egentligen:

Citat:
23ABC News also reached out to YouTube regarding the notification and a company spokesperson issued a statement saying the video was pulled because the content contradicted the guidance of the local health authority.

“We quickly remove flagged content that violate our Community Guidelines, including content that explicitly disputes the efficacy of local healthy authority recommended guidance on social distancing that may lead others to act against that guidance," said the statement. "However, content that provides sufficient educational, documentary, scientific or artistic (EDSA) context is allowed -- for example, news coverage of this interview with additional context. From the very beginning of the pandemic, we’ve had clear policies against COVID-19 misinformation and are committed to continue providing timely and helpful information at this critical time.”

https://www.turnto23.com/news/corona...n-from-youtube
Citera
2020-04-30, 15:00
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deconstruction
absolut, problemet med den här videon är att det sitter några personer helt utan relevant utbildning eller erfarenhet och slänger ur sig påståenden som inte stämmer. Om det är något som de säger som TS anser att de har belägg för så diskuterar jag gärna sakfrågan.

Hur vet du att läkarna saknar erfarenhet?
Vilken utbildning tycker du är relevant för att man ska få ha en åsikt om hälsopolitiken, är du säker på att Mark Zuckerberg eller de på Google har den utbildningen?
Vilka påståenden som läkarna gör tycker du inte stämmer?

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Viruset är mycket farligare än en influensa. De höga dödstalen i Sverige visar det. Ca 2200 döda på en månad. Och igår sa de att ca 8000-20000 människor troligen kommer att dö i Sverige. Finns ingen influensa som ens är i närheten av detta. Inte under modern tid i alla fall.

Annars tycker jag att man ska undvika att radera videos, det är ju en slags censur, men Googles skäl till att radera just denna video kan kanske inte ifrågasättas egentligen:

Tucker ifrågasätter censuren i någa punkter, 15 minuter lång video:

Tucker: Big Tech censors dissent over coronavirus lockdowns
https://youtu.be/sPrbGU0Wyh4

- videon producerad av mainstream TV-bolag
- innehöll inga brott mot copyright eller andra lagar
- raderad därför att läkarnas åsikter inte stämmer med Googles

"content that explicitly disputes the efficacy of local healthy authority recommended guidance on social distancing that may lead others to act against that guidance" - att ifrågasätta om politiken är effektiv, på ett sätt som kan få andra att handla emot politiken. Google säger alltså rakt ut att de förbjuder budskap som kan få folk att ifrågasätta makthavarna.

Jag har inte sett videon men jag gissar på förhand att läkarna INTE spred hälsofarliga råd att bota viruset med gurkmeja och C-vitamin, som CNN & Google talar om.
Citera
2020-04-30, 17:18
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Jag har inte sett videon men jag gissar på förhand att läkarna INTE spred hälsofarliga råd att bota viruset med gurkmeja och C-vitamin, som CNN & Google talar om.

När blev C-vitamin hälsofarligt?
Citera
2020-04-30, 17:29
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
CNN intervjuade Google som sa "vi tar bort farlig falsk information som till exempel att C-vitamin skyddar mot viruset."

Du kan se det i inslaget från Tucker Carlsson som jag har länkat. Det är en halmgubbe för att rättfärdiga åsiktscensur, som när Google tar bort de här läkarnas video.
Citera
2020-04-30, 17:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare

Det är hälsofarligt att påstå att man kan bota annat än skörbjugg med hjälp av C-vitamin.
Citera
2020-04-30, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det där är ju en svag argumentation. Du menar alltså att man ska vara lika kritisk mot vetenskapen som mot pseudovetenskapen, för att det ska "gå åt båda hållen"? Om du tänker så blir du lätt offer för allsköns trams.

Ja tack, det har jag lärt mig att man ska vara.

För är det inte så att den där "vetenskapen" påstår minsann att världen har 10 år på sig att minska på utsläpp eller så utvecklas klimatet åt helvete snabbt och mänskligheten dör ut?

Dessutom ska "vetenskapen" ha stått för samma d-a budskap för 15 år sedan och långt före det också. "Vetenskapen" är ju lika trovärdig som religiösa sekter med sina domedagsbudskap.

Felet är ju att använda sig av "vetenskapen" som något d-a självklart facit som man ska göra politik av och då gärna diktatur. Nej tack, jag vill inte veta av den skiten.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2020-04-30 kl. 18:11.
Citera
2020-04-30, 21:27
Medlem
HipToBeSquares avatar
Youtube kanalen London Real har flera videos som är skeptisk till hur coronaepdemin hanteras. Flera läkare intervjuas där som påstår att mycket är ren hyseri och lögner angånde epidemin. Varför får denna kanal vara kvar?
Citera
2020-05-01, 00:04
Medlem
Citat:
Hur vet du att läkarna saknar erfarenhet?
De befinner sig inte på en plats speciellt drabbat av viruset och viruset är nytt
Citat:
Vilken utbildning tycker du är relevant för att man ska få ha en åsikt om hälsopolitiken
Känner inte till någon utbildning i "hälsopolitik". Vad nu det nu betyder?
Att vara virolog, epidemiolog eller att man har någon annan utbildning som relaterar till virus och/eller smittspridning. Vanliga läkare har inte den utbildningen/kunskapen. I videon hävdar han att han har flera års utbildning i virologi och biokemi och jag kommer inte ihåg allt. Om han har den utbildningen varför jobba som akutläkare? Det betyder inte att de inte kan ha rätt i sak men är man normalt funtad så är det något som gör att man blir extra försiktig med att tro på vad de säger utan att kontrollera källor.
Citat:
Vilka påståenden som läkarna gör tycker du inte stämmer?
Du skriver på svenska så jag antar du är svensk? Vad tycker du själv om jämförelsen mellan Sverige och Norge? Du vet att Norge inte är Sverige? Jag skrev i mitt inlägg att jag är emot censur. Antingen måste folk börja öva upp sitt intellekt eller inse att de är idioter och lyssnar till dem som vet bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in