2020-04-30, 17:36
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
I det allmänna medvetandet är kritik mot judarna förknippat högern och nationalismen. En åsikt som inte varit PK i Västeuropa sedan 1945.

Det blir därför svårt att ta till sig att kritik mot Israel och AIPAC numera är ok i svensk MSMs åsiktsbubbla.
Haha vad du hittar på. Nej kritik mot Israel och USA är extremt mycket vänster och har varit i evigheter och redan när jag gick i högstadiet (såklart innan också) var sådant tydligt. Har du missat Che Guevara, Palestina sjalar osv. ? Det är pk-rött.
Citera
Siegfrids avatar

Moderatormeddelande

Postat av Siegfrid 2020-05-01, 06:43
Moderator
Nu håller vi oss till ämnet som är fru Gads uttalande och reaktioner därpå.
Mellanösternfrågan i stort bör avhandlas i Politik Utrikes, delar av Europas historia där eller i Historia.
OT raderat.
/Mod.
2020-05-05, 21:20
Medlem
Darwins avatar
Oavsett sakfrågan så tycker jag att Hans Bruns sätt att argumentera med ordboken och trolla med definitioner är ett skabbigt tattar-beteende! Han kan bättre och borde skämmas för att sjunka till så låg retorik.

"Statsterrorism" är ett allmänt accepterat begrepp, och det är tydligt och klart vilka israeliska handlingar som fru Gad lägger in i begreppet. Dessutom har jag svårt att tro att herr Brun hade börjat grammatik-dampa om Gad sagt att Libyen eller Afghanistan under talibanerna ägnat sig åt statsterrorism.
Citera
2020-12-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Nja, hon har ännu inte bara lärt sig vad som är riktigt att säga. Förstår att hennes okunskap kan tolkas som kurage. Men det är som sagt bara okunskap. Hon tror nog att Israel är "vitt" i relation till palestinierna och därmed att det är PK att säga det hon gör.

Så fort hon lärt sig vilka man inte får kritisera så kommer hon vara tyst som en mus. Hon är karriärist i första hand, trots allt.

Ok här

https://www.encyclopedia.com/religion/encyclopedias-almanacs-transcripts-and-maps/benjamin-baruch-ben-israel

läser jag:

BENJAMIN, BARUCH BEN ISRAEL (17th century), Jerusalem rabbi. After studying under his father, Baruch proceeded to the yeshivah of Isaac Gaon, where Kabbalah was included in the curriculum. He was a signatory to the regulation of 1646, which exempted rabbinic scholars from taxation (A. Ankawa, in Kerem Ḥemed, 2 (1871), 22b). In 1657 he, together with other Jerusalem kabbalists, endorsed the certificate which declared that Baruch Gad, the Jerusalem messenger to the East, had visited the Ten Lost Tribes.

Så det kan ju hända att man medvetet bygger upp Magda Gad som en kvinna som säger obehagliga sanningar om Israel och eventuellt till och med zionisterna - dvs i vetskapen att hon aldrig skulle säga ett ont ord om judarna...

Det börjar vara väldigt få gojer som rapporterar från mellanöstern nu...

/Johan
Citera
2021-01-02, 13:22
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Ok här

https://www.encyclopedia.com/religion/encyclopedias-almanacs-transcripts-and-maps/benjamin-baruch-ben-israel

läser jag:

BENJAMIN, BARUCH BEN ISRAEL (17th century), Jerusalem rabbi. After studying under his father, Baruch proceeded to the yeshivah of Isaac Gaon, where Kabbalah was included in the curriculum. He was a signatory to the regulation of 1646, which exempted rabbinic scholars from taxation (A. Ankawa, in Kerem Ḥemed, 2 (1871), 22b). In 1657 he, together with other Jerusalem kabbalists, endorsed the certificate which declared that Baruch Gad, the Jerusalem messenger to the East, had visited the Ten Lost Tribes.

Så det kan ju hända att man medvetet bygger upp Magda Gad som en kvinna som säger obehagliga sanningar om Israel och eventuellt till och med zionisterna - dvs i vetskapen att hon aldrig skulle säga ett ont ord om judarna...

Det börjar vara väldigt få gojer som rapporterar från mellanöstern nu...

/Johan

Du kan nog ha helt rätt här. Du ligger alltid steget före mig, har sällan något att tillägga, förutom en tumme upp. Läste förresten ditt inlägg i Cohen-tråden(musik), som du tipsade om. Bra analys som vanligt. Ville återkoppla, men det fanns egentligen inget mer att säga, än det du redan hade formulerat! 👍

Har du sett detta förresten, apropå Israel-Palestina. Så förstör man en karriär(sin egen) på under en minut.

https://m.youtube.com/watch?v=X1kKLiiA_FM
Citera
2021-01-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Du kan nog ha helt rätt här. Du ligger alltid steget före mig, har sällan något att tillägga, förutom en tumme upp. Läste förresten ditt inlägg i Cohen-tråden(musik), som du tipsade om. Bra analys som vanligt. Ville återkoppla, men det fanns egentligen inget mer att säga, än det du redan hade formulerat! 👍

Har du sett detta förresten, apropå Israel-Palestina. Så förstör man en karriär(sin egen) på under en minut.

https://m.youtube.com/watch?v=X1kKLiiA_FM

Jesus... han fick sparken nästa dag:

Following his comments about Israel before the U.N., Hill's contract with CNN was terminated by the network. This was confirmed on November 29, 2018, when a CNN spokesperson announced that "Marc Lamont Hill is no longer under contract with CNN."

/Johan
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in