• 2
  • 3
2021-04-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Problemet kan kanske bestå i att man inte kan fylla i ören i e-deklarationen. Då kan jag tycka att de normala reglerna för avrundning gäller så att lägre än 0,5 avrundas nedåt samt 0,5 och över uppåt. Dvs 1000,50 blir 1001.

Lite detta mitt problem är i typ 10 rader i K4:an. Hur fan gör man med vinster med 0,5 eller 0,75 som decimaler. Finns ju fan inga instruktioner.

Ska ställa en annan fråga också nu när jag ändå håller på. Har fått Unirätter som kostar 0kr och såldes för 0,4 kr (alltså inge märkvärdigt) men hur fan ska de deklareras i respektive rad?
Citera
2021-04-14, 15:31
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncarnatenineN1
Lite detta mitt problem är i typ 10 rader i K4:an. Hur fan gör man med vinster med 0,5 eller 0,75 som decimaler. Finns ju fan inga instruktioner.

Ska ställa en annan fråga också nu när jag ändå håller på. Har fått Unirätter som kostar 0kr och såldes för 0,4 kr (alltså inge märkvärdigt) men hur fan ska de deklareras i respektive rad?
Det enklaste är att avrunda till 1kr och ange i övriga upplysningar hur det verkligen ligger till.

Sådant man fått som teckningsoptioner och uniträtter anger man 0 som omkostnadsbelopp. Blir väl bara en rad i K4. Men har du verkligen bara sålt en enda uniträtt?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in