2020-04-28, 16:06
Medlem
somdeters avatar
Jag har på senare år blivit något besatt av skönhet. Eller jag har alltid varit det men nu har det blivit till något av en besatthet, dock är jag medveten om mina tankar och kan stävja alltför stor utsvävning.

Skönheten i det mesta. Allt från sönderbombade kvarter i Aleppo till blommor som växer vid vägkanten. Tittar mycket på olika modetidningars bilder, där är det frosseri i estetisk perfektion och elegans, även kläders estetiska skönhet tilltalar mig, även konst i alla former, händer, ansikten, cyklar, hus, tegelstenar, bilar, djur, allt you name it.

Sedan tänker jag på hur världen ser ut och undrar om det är denna besatthet av skönhet i dom högre hierarkierna som skapat detta fördärv vi ser idag i världen, iaf en mycket stor bidragande faktor.

Vad tror ni, fördärvar skönhet?

Tycker det är en intressant fråga då skönhet är en positiv term, dock kan det finnas mycket mörker bakom den, eller?

Kanske är jag ute och cyklar..
Senast redigerad av somdeter 2020-04-28 kl. 16:22.
Citera
2020-04-28, 16:46
Jag tror definitivt inte du är ute cyklar. Jag tror dessutom dessa personer i "de högre hierarkierna" mår väldigt dåligt. Jag tror de är väldigt glädjelösa människor med ett stort lass ångest på sina axlar.

Jag försvarar inte det de gör mot resten av oss (eller mot varandra för den delen), men jag tror ändå att det ligger många lager utav trauma bakom det de gör och inte att de är några sorts skurk-karikatyrer som är "onda", giriga och skrupelfria bara för att det känner för det.

De sitter egentligen i den sämsta sitsen. De har längst att falla.
Senast redigerad av torstenferdinand 2020-04-28 kl. 17:01.
Citera
2020-04-28, 21:34
Medlem
Du skämtar va !

"Skönheten i det mesta. Allt från sönderbombade kvarter i Aleppo....."
Citera
2020-04-28, 21:45
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Du skämtar va !

Ja där undrar jag också hur TS tänkte.
Citera
2020-04-28, 23:15
Medlem
somdeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Du skämtar va !

Det finns en estetisk svårdefinierbar skönhet i förfall och förstörelse också (ej mänskligt lidande)..

Jag har även en stor dragning till ödehus, förfall och förvittring i alla dess former..

Jag ser även skönhet i en död fågel som håller på att blir uppäten av myror.

Förfall, föruttnelse och förvittring är storslaget skådespel av skönhet.
Citera
2020-04-28, 23:17
Citat:
Ursprungligen postat av somdeter
Det finns en estetisk svårdefinierbar skönhet i förfall och förstörelse också (ej mänskligt lidande)..

Jag har även en stor dragning till ödehus, förfall och förvittring i alla dess former..

Okej. Tar tillbaka det positiva jag sade om din trådstart. Du behöver uppenbarligen söka hjälp.
Citera
2020-04-29, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somdeter

Hahaha

"Skönhet i en död fågel som håller på att bli uppäten av myror..."

Ja vi står långt ifrån varandra !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in