2020-06-01, 18:33
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Blev konstigt formulerat. Men knappast så att du inte.förstod innebörden.

Det är inte att ta ansvar att ta ett friskt liv till ingen nytta överhuvdtaget. Det är det inte vad du än vill försöka påskina.

En snubbe på youtube som rehabiltierar aggrissiva hundar sa en grej som jag verkligen håller med om och gillar. Han sa "There is no thing such a broken dog" (kan va felstavat, men tror samma här igen, att du då förmodligen kan förstå innebörden.

Man kan ALLTID rehabilitera en hund som är fullt frisk fysiskt. Frågan är helt enkelt om det finns någon som är villig att ta det ansvaret.

Men det är knappast att ta ett ansvar att avliva en frisk hund! Blir förbannad på dig faktiskt för du tror att du har helt rätt i den frågan. Men jag vet att det inte är så då jag själv har gjort det och tagit ansvar över ett liv som andra förstörde och som 15 andra inte klarade av att gå på en vanlig promenad med ens!

Det kan aldrig vara eller kallas för att ta ett ansvar när man gör sig av med "problemet"!

Så jävla låg människa du är!
Hoppas du förstår det själv en dag!
Bla bla bla.... t om Cesar Milan och Fredrik Steen råkar på hundar där avlivning är det enda vettiga alternativet...
Citera
2020-06-01, 18:45
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bla bla bla.... t om Cesar Milan och Fredrik Steen råkar på hundar där avlivning är det enda vettiga alternativet...
Källa tack på att Cesar gör det och det ska vara fullt friska hundar det handlar om då!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in