2020-04-25, 17:25
Bannlyst
Hur många svenskar på flashback umgås med invandrare?

Jag är själv assyrisk och har invandrarbakgrund, men jag umgås mest med svenskar och har svenska vänner, hur ser det ut för er andra, umgås ni med invandrare?

För mig är det enkelt, svenskar har bättre kultur än dessa invandrare så jag vill inte umgås med invandrare om inte dom är roliga att umgås med.

De flesta svenskar är betydligt roligare att umgås med än vad invandrarna är, vissa invandrare är hur tråkiga som helst tycker jag.

Frågeställning:

Hur många på flashback umgås med invandrare och får du något utav det?
Citera
2020-04-25, 17:30
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Jag umgås med utlänningar i utlandet.

De som är inom Sveriges gränsar har blivit lite fuckade i huvudet redan efter ett halvår i landet.
Citera
2020-04-25, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken

Du menar när du reser utomlands? Är dom roliga att umgås med också?
Citera
2020-04-25, 17:33
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigel22

Jag är själv assyrisk och har invandrarbakgrund, men jag umgås mest med svenskar och har svenska vänner, hur ser det ut för er andra, umgås ni med invandrare?

För mig är det enkelt, svenskar har bättre kultur än dessa invandrare så jag vill inte umgås med invandrare om inte dom är roliga att umgås med.

De flesta svenskar är betydligt roligare att umgås med än vad invandrarna är, vissa invandrare är hur tråkiga som helst tycker jag.

Frågeställning:

Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken

De som är inom Sveriges gränsar har blivit lite fuckade i huvudet redan efter ett halvår i landet.

Där har du svaret 95% av folket här på flashback är rasister.
Citera
2020-04-25, 17:41
Medlem
Ziayas avatar
Jag har några polare som är det och några som kom hit som barn som jag inte ser som invandrare. Varför skulle man inte få ut nåt? Man lär sig mkt om deras ursprungskultur, de är mindre stela och mer öppna, vi har kul. De är som alla andra, men lite coolare.
Känner lite äldre kvinnor och män med. De är gästvänliga, hjälpsamma och generösa människor.

Klart det finns många på fb som hänger med folk som har en annan etnicitet eller en dubbel. Men som vi vet är det ett stort och högljutt gäng nassar, rasister och invandrarfientliga här. Men vi andra finns. Jag och polarna jag nämnde är kritiska mot mkt i migrationspolitiken men att tro att alla som kommit hit är kriminella eller parasiter är bara korkat.
Citera
2020-04-25, 17:54
Medlem
Jag är inte invandrare, men väl invandrarbarn.

Jag umgås med folk jag tycker om. Många av dem är svenskar, några är invandrare.

Det är nog så med svenskar också. Dom bryr sig inte om var du kommer från ifall du beter dig vettigt. Det är när du försöker köra ditt lands stil och kräver att svenskar skall gilla det som det går snett. Eller om du själv är rasist och väljer bort svenskar bara för att dom är svenskar.
Citera
2020-04-25, 17:58
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Du menar när du reser utomlands? Är dom roliga att umgås med också?

Ja exakt.
Beror väl mest på individen(floskel?).
Har bra erfarenhet av folk från Italien, Iran, Libyen, Finland, Saudi arabien, Spanien och Mexiko.
Brukar bli sämre med folk från USA, England, Israel, Island, Indien, Tyskland och Kina.

Tänker inte nämna alla kaoz-länder dock, kan nämnas att folk från sydöstra asien är roligare att umgås än med t.ex de från Norra asien(Kineser, Japaner och koreaner.)
Citera
2020-04-25, 18:02
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed

Kan väl inte vara rasist om jag umgås och gillar dessa individer i utlandet heller ? du har fucked-up logic.

Rasism är ju obefogade fördomar. Det måste betyda att det finns mindre befogat fel på människor i utlandet, jämfört med i Sverige om man upplever en stor skillnad utanför gränserna.
Men du kan låtsas som det regnar, du åker säkert ofta ut på semester utanför rikets gränser du också.
Citera
2020-04-25, 18:21
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Frågeställning:

Du skulle lagt till en omröstning.

Jag tror alla umgås med invandrare, eftersom denna grupp inte är det minsta homogen. Det finns invandrare med alla möjliga färger, former, åsikter och leverne. En schyst ärlig person, är en schyst ärlig person oavsett var personen kommer ifrån.

För mig är det tveklöst så att bra och dåliga människor finns precis överallt runt på jorden, från alla kulturer, religioner, icketroende, folkgrupper osv.

Däremot om vi generaliserar så finns det regioner och kulturer jag inte förstår, och inte heller gillar. Vi kan ta Somalia, Pakistan och Afghanistan. Dessa länder och kulturer undviker jag, även om enskilda personer givetvis kan vara trevliga.

Frågan är vad vi umgås mest med, då blir det Nordbor för mig. Tycker överlag dessa är trevliga och ärliga. Kultur kommer in också, jag gillar Nordisk kultur och historia.

Citera
2020-04-25, 18:26
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed

Det tror jag faktiskt inte, även om det finns en del. Tror de som stör sig (och som inte är ultranazister möjligtvis) stör sig på viss kultur eller människosyn som en del invandrare har.

Svar på ts: Ja, det gör jag.

Vad jag får ut av det? Samma som jag får av svenska vänner.
Senast redigerad av f30malmo 2020-04-25 kl. 18:44.
Citera
2020-04-25, 18:29
Medlem
Umgås enbart med invandrare, vänskapen är bättre. Den sociala kulturen från många andra är någonting helt annorlunda den svenska. Kortfattat är det en mer uppriktig vänskap, och jag kan lita på att de ställer upp. Erfarenheten jag har av svenskar är att det snackas väldigt mycket skit, de är rädda för konfrontation men snabba med käften helt enkelt och allmänt beter dig sig mer stelt(robotiserat).
Citera
2020-04-25, 18:34
Medlem
Har flera invandrare som vänner men ingen som flytt hit utan arbetskraftsinvandrare och har glädje av dom privat o på jobbet men dom beter sej som svenskar o uppfostrar barnen som svenska barn. Närmast är en irakisk kurd o hans barn kan inte ett ord kurdiska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in