Citat:
Ursprungligen postat av
Snigel22
Hur många svenskar på flashback umgås med invandrare?
Jag är själv assyrisk och har invandrarbakgrund, men jag umgås mest med svenskar och har svenska vänner, hur ser det ut för er andra, umgås ni med invandrare?
För mig är det enkelt, svenskar har bättre kultur än dessa invandrare så jag vill inte umgås med invandrare om inte dom är roliga att umgås med.
De flesta svenskar är betydligt roligare att umgås med än vad invandrarna är, vissa invandrare är hur tråkiga som helst tycker jag.
Frågeställning:
Hur många på flashback umgås med invandrare och får du något utav det?
Du skulle lagt till en omröstning.
Jag tror alla umgås med invandrare, eftersom denna grupp inte är det minsta homogen. Det finns invandrare med alla möjliga färger, former, åsikter och leverne. En schyst ärlig person, är en schyst ärlig person oavsett var personen kommer ifrån.
För mig är det tveklöst så att bra och dåliga människor finns precis
överallt runt på jorden, från alla kulturer, religioner, icketroende, folkgrupper osv.
Däremot om vi generaliserar så finns det regioner och kulturer jag inte förstår, och inte heller gillar. Vi kan ta Somalia, Pakistan och Afghanistan. Dessa länder och kulturer undviker jag, även om enskilda personer givetvis kan vara trevliga.
Frågan är vad vi umgås
mest med, då blir det Nordbor för mig. Tycker överlag dessa är trevliga och ärliga. Kultur kommer in också, jag gillar Nordisk kultur och historia.