2020-04-25, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Bemanningsföretag har funnits mycket längre än såk. missnöjespartier haft något inflytande!
Och ja de borde förbjudas, begränsas för folk som arbetar så får ingen trygghet, det är nya tidens daglönearbeten och det är åt helvete!

Förstår du inte liknelsen eller vad är problemet? Folk röstar på missnöjespartier för att de inte är nöjda.. annars röstar de blankt. I vården så jobbar man som bemanningspersonal för att alternativen är så mycket sämre med det dåliga klimatet.. lön, arbetsbörda osv.. skulle du förbjuda bemanningsfolk skulle de byra branch men mest trolift jobba utomlands.. finns massa sjukskötersjor som gör så redan nu.. vet en kollega sa efter lönerevisionen Nu skiter jag i det här och börjar på en däckfirma ist.. och det gjorde hon.. att förvjuda skulle bara öka efterfrågan ytterligare pga fler som slutar och långtidssjukskrivningar
Citera
2020-04-25, 21:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utivarhage
Förstår du inte liknelsen eller vad är problemet? Folk röstar på missnöjespartier för att de inte är nöjda.. annars röstar de blankt. I vården så jobbar man som bemanningspersonal för att alternativen är så mycket sämre med det dåliga klimatet.. lön, arbetsbörda osv.. skulle du förbjuda bemanningsfolk skulle de byra branch men mest trolift jobba utomlands.. finns massa sjukskötersjor som gör så redan nu.. vet en kollega sa efter lönerevisionen Nu skiter jag i det här och börjar på en däckfirma ist.. och det gjorde hon.. att förvjuda skulle bara öka efterfrågan ytterligare pga fler som slutar och långtidssjukskrivningar
De flesta vill ha trygga anställningsformer, men tar vad som finns.
Undantaget studenter som ofta och gärna jobbar på tex. "studentkonsult".

Jo däckfirmorna blomstrar... två gånger om år, vår och höst.... annars då?
Citera
2020-04-25, 22:24
Medlem
CompressorVanes avatar
De är ju till för att tjäna pengar på att snabbt kunna tillsätta folk och att kunna avsluta fort när de inte behövs längre.

Bland de sämsta jobben jag har haft har varit genom bemanning.
Man blir sedd som en idiot, mindre vetande etc.

När bemanningsföretaget vill bli av med dig om du varit där så länge att du hunnit bli anställd, då ger de dig meningslösa tjänster med sämsta betalningen för att du ska säga upp dig själv.

Du kan sköta dig själv och göra allt rätt, ändå får du en massa klagomål.

Jag har fått tillsägelse om att jobba hårt, visa vilja och vara framåt. Sen ringer dem och skäller på en för att man jobbar hårt, är framåt och har vilja.

Oseriösa, giriga och ingen som helst insikt hur arbetsplatser fungerar har dem.
Citera
2020-04-25, 22:33
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
väldigt moget att kalla folk kommunister bara för att man har en annan åsikt , du är inte dugg bättre än pk folket som kallar folk nazister så oft man sticker ut.
Väx upp för fan.
Nu förstår jag varför du har de åsikter du har - du är en idiot.

Det var ett kommunistiskt uttalande du gjorde. Som taget ur vänsterns argumentationsmanual. Och då blir du arg och ledsen när någon kallar dig kommunist?

Problemet är inte att jag är omogen eller att du "sticker ut". Problemet är att du inte vet vad kommunism är och du häver ur dig smörja du inte vet någonting om. Nu råkade du skriva något som är typiskt för kommunister, och då får du räkna med att bli identifierad som en sådan.

Läs en bok, din röding.
Citera
2020-04-25, 23:01
Medlem
Saknar man utbildning så lär det suga oavsett om det är bemanning eller ej, själv tyckte jag det var guld att gå in på snittlön när jag studerade. Samma lön som någon som haft arbetet i 5-6 år direkt.

Senare att arbeta för bemanning med utbildning är en rejäl möjlighet att tjäna slantar (beroende på bransch såklart).
Citera
2020-04-26, 00:19
Medlem
Myschs avatar
Har jobbat för ett bemanningsföretag sedan 2013 i Göteborg.
Varit fast på bl.a Volvo Lastvagnar i 3 år och nu på ett läkemedelsföretag.

Min önskan är att få bli anställd på företaget.

Det är absolut ingen dålig idé med bemanningsföretag och borde verkligen inte förbjudas, förutom när man hamnar i såna lägen där de kan skicka runt en från plats till plats. Men där lär jag aldrig hamna igen så jag klagar inte, men jag tycker synd om folk som har det så.
Citera
2020-04-26, 00:37
Medlem
-Livet-s avatar
"Förbjud & Förbjud!" det tycks vara lösningen för alla problem här i världen men jag säjer NEJ! TILLÅT MER, TILLÅT ALLT, LÅT SUNT FÖRNUFT STYRA OCH SLÄPP MÄNNISKORNA OCH DJUREN FRIA!

Inte förbjudas men iaf undvikas, ingen tjänar ju på det förutom företagen vilket jag i slutändan även där har svårt att förstå hur det kan bli billigare då mellanhänder ALLTID KOSTAR MER!

Förstår att man som företag vill slippa uppkäftiga fack och kollektivavtal men det här är ändå kanske inte rätt väg att gå? Samhället måste göras fri från stat och ofrivilliga skatter för att svinnet och dom onödiga jobben ska försvinna en gång för alla!❤️
Citera
2020-04-26, 01:56
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippotheflash
I det här skitrika landet ska vi ha råd att ge folk sjyssta anställningsvillkor. Om bemanningsföretag gör det så är de ok.

Har jobbat på bemanningsföretag i många år. Tjänade mycket bra. Ju mer jag fakturerade kund ju mer tjänade jag. Jobbade även i Danmark och betalade då dansk specialskatt istället för svensk som var mycket låg. Roligt och utvecklande att träffa på nya miljöer. Ibland kunde man bli kvar hos samma kund under många år. 15 år blev det som mest på ett ställe.
Senast redigerad av KABUN 2020-04-26 kl. 02:15.
Citera
2020-04-26, 02:03
Medlem
exteriorzs avatar
Bemanningsföretag kan vara väldig bra för någon som inte har så mycket utbildning i bagaget som ung jobbade jag på ett bemanningsföretag i säkert 1,5 år och var uthyrd till 10+ olika företag och gjorde olika typer av arbeten vilket gör att ens cv ser bra ut.
Är man så super nojig att man tycker de är jobbigt att inte veta hur jobb situationen ser ut till 100% så sök ett jobb som gör de men vrf inte va på ett bemannings företag och jobba samtidigt som man söker ett riktigt eget jobb

Jag tycker du borde se bemanningsföretag som extra knäck när man har tid och har du ingen jobb alls överhuvudtaget så är ju varenda timme bemanningsföretaget ger dig är en timme betald som annars skulle vara obetald ? Så får du söka riktigt jobb på fritiden eller dom dagarna som bemanningsföretag inte har jobb till dig,
Dock så tycker jag om man. Verkligen visar att man är hungrig på jobb och går helhjärtat in så rekryterna ser de så får man ändå jobba ganska mycket hade lätt perioder där jag var uthyrd på något företag ibland d 3 månader till o börja med så då blir de ju sina 40 timmar i veckan som sagt tänk extraknäck när du har tid över eller för att få lite arbets erfarenhet och saker att skriva på cv om de är tomt
Citera
2020-04-26, 04:08
Medlem
Nej men bemanningsföretag som är så trevligt. Mer SMS-jobb till folket!
Citera
2020-04-26, 07:50
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Nu förstår jag varför du har de åsikter du har - du är en idiot.

Det var ett kommunistiskt uttalande du gjorde. Som taget ur vänsterns argumentationsmanual. Och då blir du arg och ledsen när någon kallar dig kommunist?

Problemet är inte att jag är omogen eller att du "sticker ut". Problemet är att du inte vet vad kommunism är och du häver ur dig smörja du inte vet någonting om. Nu råkade du skriva något som är typiskt för kommunister, och då får du räkna med att bli identifierad som en sådan.

Läs en bok, din röding.
igen du kan inte komma med något annat än copypaste påhopp, och du kallar dig själv vuxen när det inte ens stämmer. Och nej, att tycka att sina medmänniskor ska ha drägliga liv är ingen kommunistik tanke. Såna människor som dig bryr sig inte ett pissdugg om sina landsmän, inte konstigt att västvärlden går åt skogen då. Allt handlar ju bara om me, me, me nu förtiden. Men förväntar dig då inte att jag ska tycka synd om dig om du blir förnedringsknullad av ett antal afghaner. Såna kapitalistmongon som dig ville ju ha hit dem, så att man ska kunna dumpa lönerna och införa hungerslön.
Citera
2020-04-26, 07:55
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Livet-
"Förbjud & Förbjud!" det tycks vara lösningen för alla problem här i världen men jag säjer NEJ! TILLÅT MER, TILLÅT ALLT, LÅT SUNT FÖRNUFT STYRA OCH SLÄPP MÄNNISKORNA OCH DJUREN FRIA!

Inte förbjudas men iaf undvikas, ingen tjänar ju på det förutom företagen vilket jag i slutändan även där har svårt att förstå hur det kan bli billigare då mellanhänder ALLTID KOSTAR MER!

Förstår att man som företag vill slippa uppkäftiga fack och kollektivavtal men det här är ändå kanske inte rätt väg att gå? Samhället måste göras fri från stat och ofrivilliga skatter för att svinnet och dom onödiga jobben ska försvinna en gång för alla!❤️
anarkokapitalismen vore något för dig, survival of the fittest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in