Citat:
Ursprungligen postat av
FejkEmran
Jag vet inte vad du menar?
https://m.youtube.com/watch?v=Pr8IyNGAqlw
Det andra kallas metakognition. Sedan tror jag att ju mer kreativ man är ju duktigare blir man på gränslandet mellan frisk och sjuk. Att utforska delar av psyket. En gång i mitt liv hörde jag faktiskt fel och tyckte mig höra någon ropa mitt namn och det var en av de mest fasansfulla upplevelser jag haft eftersom jag var övertygad om att jag skulle bli galen. När jag kraschade in i min egen värld som äldre, förlorade jag aldrig greppet men fick utforska delar av psyket alla kanske inte gör och även om det kan vara kul, har jag en otrolig ödmjukhet och sympati för dem som måste leva med plågsamma sjukdomar. Jag hoppas på att vi ska kunna bota tillstånd där människor lider likt i videosimulationen. Vilken hemsk upplevelse för dem att behöva uppleva 😱 Som att ha mobbare i insidan av det egna huvudet som ständigt förföljer personen. Vi borde alla ha större hänsyn till människor som drabbas av sådana sjukdomar som härjar i hjärnan istället för att göra dem till driftkuckus etc. Lite medlidande skadar inte.
Wikipedia skrev detta under "symptom" vilket fick mig att fundera:
paranoid schizofreni - symptom
"Som regel har personen hörselhallucinationer, antingen i form av röster som till exempel skrattar eller skriker, eller i form av röster som ger order. Andra hallucinationer kan förekomma, såsom att känna dofter eller smaker eller ha hallucinatoriska sexuella upplevelser."
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Paranoid_schizofreni
Men nu såg jag en grej som förklarar allt.
De skriver
röster som GER orden. Nån annan ger ju inte orden som jag tänker. Så där löste sig min fråga igen.
OBS! Edit...
Nu såg jag en till sak. De stod inte: "röster som ger
orden".
Det stod: "röster som ger
order".
Så hela grejjen med att höra ord och meningen till att jag främst skapade denna tråd försvann nu bara för att jag läste fel på en bokstav lol.
Aja, det kan gå lite snabbt ibland...
Bra att vi diskuterade ämnet iallafall tycker jag för att andra kanske lättare kan klarlägga hur det står till med dom själva om en sådan själ i framtiden läser denna tråd.
Tack för alla svar.