• 1
  • 2
2020-04-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Förstår inte riktigt vad det har med saken att göra, både jag och frugan har eftergymnasial utbildning.
Ja det har jag med. Men ändå mycket med en årsinkimst på en miljon😳
Citera
2020-04-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trymexx4
Ja det har jag med. Men ändå mycket med en årsinkimst på en miljon😳
Ganska normalt jag jobbar som ingenjör och fugan är pensionerad marknadschef.
Det är lite skämmande att se vad folk har för uppfattning om vad som är normal inkomst.
I princip alla med en högskolexamen tjänar idag över en halv mille dvs. Ingenjörer, ekonomer, lärare, sjuksköterskor etc.(Inte som nyexad men efter några år i yrket).
Men samtidigt i en annan tråd trodde nån att man som normal svenk ingenjör tjänar 1.5 mille?
Men skall du kunna köpa ett torp för en halv mille bör du nog tjäna minst 200000 om året och ha ca 75-100 tusen kontant.
Citera
2020-04-26, 16:59
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Hej. Jag kommer inom ett år försöka köpa ett litet hus eller fritidshus. Jag har aldrig tidigare lånat en stor summa från banken så jag undrar vilka krav banken hade på er när ni tog bostadslån? Vilken summa lånade du? Hur stor inkomst har du? Hade du andra lån/krediter?

Har du normal inkomst så ska det inte vara några problem för dig att få ett lån till ett hus om du har till kontantinsats och ev till pantbrevkostanden, avgifter till lagfart mm.
Du skriver ingenting om hur din inkomst ser ut?
Köpte själv ett hus för 8 år sedan men har inga lån på det eller andra lån överhuvudtaget.
Citera
2020-04-26, 17:45
Medlem
Citat:
Ganska normalt jag jobbar som ingenjör och fugan är pensionerad marknadschef.
Det är lite skämmande att se vad folk har för uppfattning om vad som är normal inkomst.
I princip alla med en högskolexamen tjänar idag över en halv mille dvs. Ingenjörer, ekonomer, lärare, sjuksköterskor etc.(Inte som nyexad men efter några år i yrket).