2020-04-24, 11:51
Bannlyst
Vad är det för idioter som säger att toapappret inte kan ta slut?
Senaste månaden har jag lagt 3 beställningar på Coop.se på toapapper och alla gånger har det varit slut.

Det finns på hemsidan när jag beställer, men är slut när det ska plockas.
Jag kan inte handla i butik och har heller ingen annan som gör det åt mig.

Även om ni hittar på andra hemsidor, hur vet ni att det levereras när ett sånt stort företag som coop.se inte haft toapapper i en månad?

Jag kan ju inte sitta och beställa massa mat från olika företag i förhoppning om att deras toapapper inte är slut!

Märket Lambi verkar helt omöjligt att få tag i.
Senast redigerad av Peterw69 2020-04-24 kl. 12:05.
2020-04-24, 12:00
Medlem
Sveriges produktion av toalettpapper är rätt rejäl eftersom vi som tur är har mycket skog och många pappersbruk. Vår årliga produktion av toalettpapper är nog för 100 miljoner människor.

Med reservation för att vi måste importera någon kemikalie som kan halta produktionen i några veckor.
2020-04-24, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knivsta
Sveriges produktion av toalettpapper är rätt rejäl eftersom vi som tur är har mycket skog och många pappersbruk. Vår årliga produktion av toalettpapper är nog för 100 miljoner människor.

Med reservation för att vi måste importera någon kemikalie som kan halta produktionen i några veckor.

Stämmer säkert, men jag får inte tag i nåt.
2020-04-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Stämmer säkert, men jag får inte tag i nåt.

Det finns en hel del grupper på Facebook för människor som erbjuder sig att hjälpa med inköp av livsmedel etc. Du kanske kan vända dig till en sådan så att någon kan handla åt dig?

Var dock försiktig då det förekommer bedrägerier. Det bästa vore om en vän eller släkting kunde köpa en bal toalettpapper åt dig.

Edit: skulle inte förvåna mig om din lokala Coop skulle tänka sig att leverera hem toalettpapper åt dig om du slår dem en signal. Kriser brukar få människor att bli lite mer hjälpsamma.
Senast redigerad av Knivsta 2020-04-24 kl. 12:13.
2020-04-24, 12:13
Medlem
321js avatar
https://www.apotea.se/hempur-toalettpapper-bambu-6-p

När Apotea har varor i lager så levererar de.
2020-04-24, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knivsta
Det finns en hel del grupper på Facebook för människor som erbjuder sig att hjälpa med inköp av livsmedel etc. Du kanske kan vända dig till en sådan så att någon kan handla åt dig?

Var dock försiktig då det förekommer bedrägerier. Det bästa vore om en vän eller släkting kunde köpa en bal toalettpapper åt dig.

Edit: skulle inte förvåna mig om din lokala Coop skulle tänka sig att leverera hem toalettpapper åt dig om du slår dem en signal. Kriser brukar få människor att bli lite mer hjälpsamma.

För det ska kunna ske måste man ha mänsklig kontakt, utbyte av pengar och varor?
Jag vägrar träffa nån.
Man ska väl för fan kunna få hem toapapper via nätet, det finns ju mat, aldrig slut nåt av det jag beställer, bara toapapper.
2020-04-24, 12:30
Bannlyst
Citat:
För det ska kunna ske måste man ha mänsklig kontakt, utbyte av pengar och varor?
Jag vägrar träffa nån.
Man ska väl för fan kunna få hem toapapper via nätet, det finns ju mat, aldrig slut nåt av det jag beställer, bara toapapper.

Där jag bor finns toalettpapper på både Willys, Coop och ICA. Det är troligen det vanligaste på de flesta orter i Sverige.
2020-04-24, 12:35
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Varför mailar/ringer du inte Coop och frågar? Din fråga skulle vara besvarad på 5 minuter om du lyfte telefonen och fick svar direkt från de som vet. Det kanske blir något fel vid plock av dina varor bara.

Det är ingen brist på toapapper i butikerna längre.
2020-04-24, 12:37
Medlem
Citat:
Vad är det för idioter som säger att toapappret inte kan ta slut?
Senaste månaden har jag lagt 3 beställningar på Coop.se på toapapper och alla gånger har det varit slut.

Det finns på hemsidan när jag beställer, men är slut när det ska plockas.
Jag kan inte handla i butik och har heller ingen annan som gör det åt mig.

Även om ni hittar på andra hemsidor, hur vet ni att det levereras när ett sånt stort företag som coop.se inte haft toapapper i en månad?

Jag kan ju inte sitta och beställa massa mat från olika företag i förhoppning om att deras toapapper inte är slut!

Märket Lambi verkar helt omöjligt att få tag i.
fick en leverans från coop igår med bland annat toapapper, du får väl köpa nått annat märke än Lambi , knappast svårare än så!

Ps
Dom ersatte 2 beställda varor som var slut med 2 likvärdiga varor , fråga dom varför detta inte gäller toapapper.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-04-24 kl. 12:41.
2020-04-24, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Där jag bor finns toalettpapper på både Willys, Coop och ICA. Det är troligen det vanligaste på de flesta orter i Sverige.

Och?
2020-04-24, 12:47
Bannlyst
Citat:
Och?

Alltså har du troligen fel i att det inte finns något att få tag på. Dessutom verkar det inte särskilt sunt att inte träffa människor IRL, såvida du inte tillhör någon riskgrupp.
2020-04-24, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetidittliv
Varför mailar/ringer du inte Coop och frågar? Din fråga skulle vara besvarad på 5 minuter om du lyfte telefonen och fick svar direkt från de som vet. Det kanske blir något fel vid plock av dina varor bara.

Det är ingen brist på toapapper i butikerna längre.

Har ringt och det är slut.
Idioterna är väldigt noga med att inte skicka fel sorts toapapper som ersättningsvara om man beställt t.e.x miljövänligt, extra mjukt lr whatever.

Ring själv och fråga så får du se.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in