Citat:
Ursprungligen postat av
Flashskid
Jo jag håller ju på med det just nu. Men längtar fortfarande tillbaka till den tiden och vill bara göra om allt igen.
Mitt problem är att jag måste banka ut dessa tankar ur huvudet. Vad kan ge mig mer lycka? Att bli det jag alltid velat bli kommer inte fylla tomrummet tyvärr.
Du kommer bara ihåg lyckoruset i gamla tider, men har kanske glömt de negativa känslorna då? Att vara väldigt ung kan även vara för jävligt men många glömmer bort det negativa och tror att man hade sin bästa tid då.
Lyckan är överskattad och ingen kan vara lycklig hela tiden. Om man kunde det, skulle det blir långtråkigt med tiden, man skulle sluta uppskatta den och börja längta efter ngn annat. Bäst är om man känna sig lycklig ibland, så att man kan fortfarande längta efter det emellanåt och vara tacksam över det när det händer. I stället för att känna evig lycka borde man sträva efter att kunna känna alla känslor, att orka bära dem och att kunna hantera dem på bästa möjliga sätt.
Hur vet du att tomrummet inte fylls om du blir det du alltid velat bli? Du kan inte veta det eftersom du inte är där än. Om tomrummet fylls på eller inte beror på vad du vill bli. Jag tror att tomrummet fylls på när man lärt känna sig själv på riktigt och när man accepterat sig själv som man är och när man lärt älska sig själv med alla sina brister.