2020-04-23, 18:09
Medlem
Hur fungerar det om man är anställd på säsong och blir borta länge pga Corona. Jag har förstått det som att den första veckan får man pengar av företaget man jobbar för, men vad händer sedan?
Citera
2020-04-23, 18:20
Medlem
kristofferGs avatar
Är du sjuk längre än 14 dagar får du söka sjukpenning hos Försäkringskassan. De kan vara ganska stenhårda i sin bedömning kring vad som är nedsatt arbetsförmåga. Arbetslinjen du vet.
Citera
2020-04-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Är du sjuk längre än 14 dagar får du söka sjukpenning hos Försäkringskassan. De kan vara ganska stenhårda i sin bedömning kring vad som är nedsatt arbetsförmåga. Arbetslinjen du vet.

Ok, tack. Om man får pengar från FK, hur räknar de då ut hur mkt man ska få? Är det % på vad man skulle fått om man jobbat som vanligt eller vad?
Citera
2020-04-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Ok, tack. Om man får pengar från FK, hur räknar de då ut hur mkt man ska få? Är det % på vad man skulle fått om man jobbat som vanligt eller vad?
Beror ju på hur mycket du jobbat innan. Om du inte jobbat tillräckligt får du ingen sjukpenning alls.
Citera
2020-04-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Beror ju på hur mycket du jobbat innan. Om du inte jobbat tillräckligt får du ingen sjukpenning alls.

Hur mkt ska jag jobbat då?
Citera
2020-04-24, 20:13
Medlem
Citat:
Jag har aldrig varit sjukskriven mer än ett par dar och då står ju arbetsgivaren för det, så har ingen exakt koll. Så du får höra med dem. Men inte lätt att få sjukersättning idag, arbetslinjen gäller ju(tack och lov).
Citera
2020-04-25, 04:37
Medlem
Bunnys avatar
Citat:

Citat:
Varför läser du inte på FK:s hemsida istället för att ställa fråga på fråga på FB? Om du ska ställa följdfråga på följdfråga tills dess att du har tillräcklig kunskap i ämnet, skulle du behöva hålla på längre än vad din anställning pågår. Om du istället läser på, på FK:s hemsida, tar det högst en timme för dig att lära dig mer än tillräckligt om vilka regler som gäller och alla praktikaliteter kring ersättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in