Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-09, 13:02
Bannlyst
I romanen "Gullivers resor" av Jonathan Swift, trätade lilleputtarna om huruvida man skulle ha den smala sidan upp i sin äggkopp, eller om man skulle ha den rundade sidan upp.

En satirisk bok om människans tillkortakommande och dumdryghet.
Citera
2025-10-09, 13:08
Medlem
Masingas avatar
De som äter "fingerfood" såsom burgare, mackor med bestick förtjänar att bli örfilade.
Citera
2025-10-09, 13:29
Medlem
hroobarbs avatar
Folk inbillar sig massa onödiga regler. T.ex. så är det inte ovanligt att äta sushi med händerna i Japan, medan någon här i Sverige säger sig att det är obligatoriskt med ätpinnar.

Hursomhelst, jag äter hur jag känner för. Det är trots allt jag som har betalat för maten.
Citera
2025-10-09, 19:27
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
De som äter "fingerfood" såsom burgare, mackor med bestick förtjänar att bli örfilade.

Mm, folk med låg IQ tar till våld när hjärncellerna inte vill samarbeta. Om du tar det som en förolämpning har du ändå lyckats med något idag. Grattis!
Citera
2025-10-10, 11:15
Medlem
Sladdarens avatar
Man bör äta hamburgare med hamburgerfickor. Tycker det är obligatoriskt och det betyder inte att du har lastat på för mycket pålägg utan du har bara anpassat burgaren till mer pålägg och obefintligt spill

Sen om du har mycket pålägg på en burgare (kanske mycket grönt på) så trycker man till med handen på burgaren för att pressa ihop den
Citera
2025-10-10, 11:19
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Pannkakor måste man rulla, och sedan skära av lite som rulltårta. Man kan alltså inte bara knyckla till pannkakan och äta. Nu menar jag inte tjockpannkaka utan vanliga tunna pannkakor.

Låter bra eller tunnpannkakstårta.. Men vissa gillar att grädden är kall och sylten till varm pankiz
men håller med dig
Citera
2025-10-10, 11:30
Medlem
Sladdarens avatar
En sak som jag tycker är ovanligt iaf men borde va vanligt är grillkorv i bröd..

Varför är det inte samma bröd med runt bröd med bara en skåra ? så kan du omge korven med mellanrum och fyllning
Citera
2025-11-03, 17:33
Medlem
Klanenskonung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Kom och tänka på det idag när jag såg en person som tog tuggor av sin Isglass.

Tex Kitkat och Toblerone "ska" en bryta av bit för bit.
En kokt korv med bröd så "ska" en bita av ändarna först innan korven äts.

Isglass slickar/suger alla normala människor i sig.

Pizza skär man i slices som man sen äter med händerna. Finns vissa förtappade som börjar med att skära en bit i mitten och äta sig utåt med bestick.

Hamburgare skall inte ätas med bestick.

Finns många "måsten", fler exempel på udda sätt människor äter mat på?

Jag ser ofta folk dela upp sina singoallakakor i två delar för att sedan äta upp fyllningen för sig innan de förtär själva kakan. Detta tycker jag är riktigt töntigt. En riktig man äter kakan som den är. Bara en äkta fjolla äter kakan i flera delar.
Citera
2025-11-03, 17:45
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Kom och tänka på det idag när jag såg en person som tog tuggor av sin Isglass.

Tex Kitkat och Toblerone "ska" en bryta av bit för bit.
En kokt korv med bröd så "ska" en bita av ändarna först innan korven äts.

Isglass slickar/suger alla normala människor i sig.

Pizza skär man i slices som man sen äter med händerna. Finns vissa förtappade som börjar med att skära en bit i mitten och äta sig utåt med bestick.

Hamburgare skall inte ätas med bestick.

Finns många "måsten", fler exempel på udda sätt människor äter mat på?

Haha "bita av ändarna".
Citera
2025-11-05, 20:06
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanenskonung66
Jag ser ofta folk dela upp sina singoallakakor i två delar för att sedan äta upp fyllningen för sig innan de förtär själva kakan. Detta tycker jag är riktigt töntigt. En riktig man äter kakan som den är. Bara en äkta fjolla äter kakan i flera delar.

Barn brukar göra så .. har aldrig fattat varför ? De äter ju ändå upp kakan utan fyllning efteråt så de bli törrt. Mjölkchoklad och hallon lakrits är väl dom gom godaste men klassikern står sig stadig ändå med nougat
Citera
2025-11-07, 23:39
Medlem
Klanenskonung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Barn brukar göra så .. har aldrig fattat varför ? De äter ju ändå upp kakan utan fyllning efteråt så de bli törrt. Mjölkchoklad och hallon lakrits är väl dom gom godaste men klassikern står sig stadig ändå med nougat
Precis, det blir fruktansvärt torrt och dessutom kan det lätt smula överallt så man hittar smulor på andra sidan lägenheten veckor senare. Smulor är fan djävulens verk. Nougat är helt klart bästa smaken.
Citera
2025-11-07, 23:52
Medlem
Retsinas avatar
iblam jag äter korv ed senap ocg imte biter för swr blir så jävla varm.

annars, de är allrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in