2020-04-23, 12:21
Medlem
Hej! möjligt att det redan finns x antal trådar som behandlar det här ämnet. Ber om ursäkt i så fall.

Om vi säger att jag under året vid sidan av mina studier kommer att anlitas 5-10 gånger av ett företag för att utföra web-baserat arbete som ger mellan 5000-10000 per gång. Är det allra bästa för mig då att köra det via F-skatt?

Vilka nackdelar finns det med F-skatt i mitt fall?
Citera
2020-04-23, 12:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Fördelar. Du kan skriva av saker som gör att du kan jobba. Det kan vara dator, Internet osv. Sedan får du skriva av i deklarationen saker som med egenavgifter. Du kommer få behålla mer av pengarna. En annan fördel är ju att du får hela beloppet på en gång. Moms med. Sedan om det är lite uppdrag måste det först betalas in nästa år. Sedan för det dåliga pappersarbete, sedan att det nästa år kan bli en stor summa att betala in direkt.

Enklaste är ju att köra via t.ex.
https://www.frilansfinans.se
Citera
2020-04-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabstefan25
Hej! möjligt att det redan finns x antal trådar som behandlar det här ämnet. Ber om ursäkt i så fall.

Om vi säger att jag under året vid sidan av mina studier kommer att anlitas 5-10 gånger av ett företag för att utföra web-baserat arbete som ger mellan 5000-10000 per gång. Är det allra bästa för mig då att köra det via F-skatt?

Vilka nackdelar finns det med F-skatt i mitt fall?

har du fått samma belopp på lön som på faktura?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in