• 3
  • 4
2022-11-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppermill
Den du länkade till måste du köra påse i. Här har du en annan Elektrolux som är påslös.
(Har en lika själv och klart bästa damsugaren jag har haft iaf.)

https://www.elgiganten.se/product/he...E&gclsrc=aw.ds

Dock går "Pure C9" modeller att hitta i billigare utföranden.
Som denna: https://www.elgiganten.se/product/he...E&gclsrc=aw.ds

Jaha! ne, den jag delade var pga. kan få den för 2222 kr hehe
Citera
2022-11-18, 17:19
Medlem
Köp en Roborock S5 Max. Bästa som hänt i mitt liv senaste 2 åren.
Citera
2022-11-18, 17:31
Medlem
madtops avatar
Tråd infogad, startinlägg: (FB) ska man köpa en skaftdammsugare eller vanlig med sladd?
/Moderator
Citera
2022-11-18, 17:59
Medlem
heffaheffas avatar
Vi har två Dysons. En skaftdamsugare som används snabbt överallt. Funkar toppen. Om en stor vanlig med sladd som vi använder typ en gång i veckan.
Citera
2022-11-22, 00:22
Medlem
Vi har en skaftdammsugare som funkar jättebra på turboläget, men vi skulle aldrig kunna dammsuga hela huset i ett svep, batteriet räcker kanske 8 minuter på turbo. Så inte optimalt för storstädning eller panikstädning av hela huset inför att gäster ska komma.

För oss har det ändå gjort väldigt stor skillnad att ha en skaftdammsugare, det är så otroligt mycket enklare att hålla vardagsrent - det är bara att haka av den från väggfästet, köra några svep över köksgolvet när det är smuligt, eller suga upp lite grus i hallen, och sen hänga tillbaka den (funkar också utmärkt på mattor, behöver inte byta munstycke). Mycket större steg att krångla ut en åbäkig dammsugare ur ett städskåp, stoppa i en sladd i väggen och ha en klumpig apparat på hjul som man ska rycka i för att få med sig. Däremot väger ju skaftdammsugaren mer i handen, men det vänjer man sig snabbt vid.
Citera
2022-11-22, 00:24
Medlem
En stor fördel med skaft är också att det blir mycket enklare att dammsuga trappor. Och bilen!
Citera
2022-11-22, 00:27
Medlem
Min började blåsa ut istället för att suga upp och tydligen händer det flera. Konstigt nog. Förstår inte vad som gått sönder
Citera
2022-11-22, 00:40
Medlem
Juneauxs avatar
Fråga din morsa.
Citera
2022-11-22, 20:21
Medlem
Agitatzes avatar
Köp en Kirby, helt överlägsen.
Citera
2022-11-22, 20:36
Medlem
fndsaks avatar
Batteridriven skaftdammsugare all the way. Du kommer uppskatta enkelheten och att slippa påsar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in