2020-04-22, 18:52
Medlem
I (Itunes) movies appen på min apple tv är näst intill alla filmbeskrivningar på danska. Är det så för alla svenskar? Själva apple tvns språk är satt till engelska och jag kan inte hitta någon inställning i appen. I-landsproblem men jag blir så oerhörd provocerad av detta. Förstår ju ingenting! Omöjligt att hitta någon lösning via google också.
Citera
2020-04-22, 20:05
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvar
I (Itunes) movies appen på min apple tv är näst intill alla filmbeskrivningar på danska. Är det så för alla svenskar? Själva apple tvns språk är satt till engelska och jag kan inte hitta någon inställning i appen. I-landsproblem men jag blir så oerhörd provocerad av detta. Förstår ju ingenting! Omöjligt att hitta någon lösning via google också.

Använder du VPN-anslutning från din router? Eller har knappat in någon DNS som inte är din internet-leverantörs? Det kan bli knas om din Apple-TV tror att den inte befinner sig i Sverige om du kör VPN, tex.
Citera
2020-04-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Använder du VPN-anslutning från din router? Eller har knappat in någon DNS som inte är din internet-leverantörs? Det kan bli knas om din Apple-TV tror att den inte befinner sig i Sverige om du kör VPN, tex.

Inte gjort någonting. Språk satt till engelska och regionen är Sverige.
Citera
2020-04-23, 14:44
Medlem
Testade att sätta US som region men det förändrade ingenting.
Citera
2020-05-03, 05:44
Medlem
GormDenGamles avatar
Har samma problem här med en del filmer. Någon gång har det även varit på spanska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in