Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-31, 01:15
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Är den det eller kan den anses vara stötande?
Jo det är det väl? Pressen har ju publicerat den så det borde vara OK.

OT: Bättre än den äckliga avataren du har nu!
2006-03-31, 06:51
Bannlyst
Är min avatar tillåten, eller måste jag likt tooth censurera ansiktena på familjemedlemmarna?
2006-03-31, 09:28
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haloklin
Konsekvensen av det du säger är att så länge någon eller flera användare på Flashback Forum bryter mot någon av de av Flashback uppsatta reglerna för forumet saknar den ej åtlydda regeln existensberättigande.

läs vad jag skriver istället för att spy ur dej massa korkade antaganden!
det jag säger är att om en regel som inte efterföljs inte heller får några konsekvenser för de som bryter mot den är en värdelös regel.
2006-03-31, 09:48
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
Har städat bort en hel del inlägg ang om det är moraliskt riktigt att använda bilden eller ej. Det hör inte denna forumdel till och är därför raderat.

Frågor? Välkommen att PMa.
Fler inlägg ang. detta i denna tråd kan resultera i tillsägelser.

Eftersom detta inte efterföljts kommer härmed Un Perro & Tooth få tillsägelse för Off topic.

/Moderator
2006-03-31, 11:38
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisroq
Är min avatar tillåten, eller måste jag likt tooth censurera ansiktena på familjemedlemmarna?
Tills det att Admin säger annorlunda:

FB lär acceptera din bild som avatar. Antag att familjen hör av sig och vill ha bort bilden, ja då får vi ta ställning till det då. Det finns förvisso barn med på bilden och i våra regler står att barn under 18 inte får användas som avatar, men det verkar vara något misstag med någon formulering eller så. Så länge moderatorer har bilder på sina barn som avatar kan alla vara lugna ur den aspekten.

Sedan är det några saker du bör känna till som du själv ansvarar för:

- Även ett foto kan räknas som personuppgifter och då kan krävas de inblandades tillstånd.

Se Datainspektionen: http://www.datainspektionen.se/fragor_svar/personuppgifter/pul3.shtml

- Att ta någon annans foto och publicera det på nätet kan vara ett brott mot Upphovsrättslagen

95 procent av oss på FB har dock lånat eller gjort om bilder som vi hittat på nätet, så se det ur det sammanhanget.

Sedan kan jag själv som privatperson tycka att det är ganska stötande att publicera en bild på den misstänktes familj som är helt oskyldiga i sammanhanget, men det är helt en privat åsikt som inte har något med FB:s regler att göra.
2006-03-31, 17:17
Medlem
Raazs avatar
jag låser denna nu eftersom folk inte verkar kunna hålla sig till topic.

välkommen att motivera upplåsning via pm till mig.

jag passar även på att ge The Razor en tillsägelse för O/T.
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in