2020-04-25, 10:20
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Så är det ju förvisso.

Ja, lycka till då.

Läs om General Kolokotronis och hans koncept eld och yxa.

Ge mig information om de greker som knäböjer inför sultanerna och förrädarna i varje by i hela nationen. Varje plats och varje by som förråder vår nation och dess långa frihetskamp kommer jag att slå sönder, bränna och förstöra! ELD OCH YXA ÅT DEM SOM KNÄBÖJER!”

– Theodoros Kolokotronis, general under den grekiska revolutionen.

https://www.nordfront.se/islam-ar-inte-problemet.smr
Citera
2020-04-25, 10:33
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Läs om General Kolokotronis och hans koncept eld och yxa.

Ge mig information om de greker som knäböjer inför sultanerna och förrädarna i varje by i hela nationen. Varje plats och varje by som förråder vår nation och dess långa frihetskamp kommer jag att slå sönder, bränna och förstöra! ELD OCH YXA ÅT DEM SOM KNÄBÖJER!”

– Theodoros Kolokotronis, general under den grekiska revolutionen.

https://www.nordfront.se/islam-ar-inte-problemet.smr

Ja det är naturligtvis gångbart när man nått den nivån.
Skulle sätta landet i brand.

Vi har inte haft krig på 200 år, och iomed att det sitter Svenskar och inbillar sig att Coronatider påminner om ”krig””
(Nej det är inte ens i närheten), så skulle naturligtvis även mindre terrorattacker/sabotage få oerhört stort genomslag.
Iallafall initialt.
Citera
2021-03-19, 00:09
Medlem
SodaFointains avatar
Nån som vet om staten kan ha pengar som är ens? Hur kollar man det i Sverige. På engelska heter det unclaimed Money. En som heter Theodore gjorde video om det.
Citera
2021-06-11, 12:35
Medlem
Ördögs avatar
Jag kommer att tänka på Tage Danielssons Sagan om Erik Göranssons strid med det allmänna. Dock handlade berättelsen bara om en typ som ville ha tillbaka det han betalat i skatt - målet var inte att sänka staten.

http://www.son-of-the-highcoast.com/Hemsida_2/allsida4.html
Citera
2021-06-11, 19:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Vilka jävla moralister ni är. Ni verkar vara helt likgiltiga för den mängd faktiskt lidande ni orsakar. Moraliska principer är helt överordnade i er värld. Tur att ni sitter hemma och runkar vid datorn allihop, så att man inte ska behöva vara orolig för att nåt sånt här idiotiskt sätts i verket.
Citera
2021-06-11, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag kommer att tänka på Tage Danielssons Sagan om Erik Göranssons strid med det allmänna. Dock handlade berättelsen bara om en typ som ville ha tillbaka det han betalat i skatt - målet var inte att sänka staten.

http://www.son-of-the-highcoast.com/Hemsida_2/allsida4.html

Jag tyckte att han resonerade helt rätt. Tyvärr rår man inte på staten med ärliga metoder.
Citera
2021-06-11, 23:04
Medlem
Var ju någon här på Flashback som la fram en liknande idé för tio år sedan eller något sånt. Hans roligaste förslag var att stjäla toalettpapper från kommunala byggnader.

Det är nog ingen vinnande strategi, på något sätt. Folk som läser sådana här trådar kommer bara bli övertygade om att de som säger sig ogilla staten är alla puckon. ...vilket alla lönnmördande och bombande anarkister genom tiderna redan gjort...men men.
Citera
2021-06-11, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
Var ju någon här på Flashback som la fram en liknande idé för tio år sedan eller något sånt. Hans roligaste förslag var att stjäla toalettpapper från kommunala byggnader.

Det är nog ingen vinnande strategi, på något sätt. Folk som läser sådana här trådar kommer bara bli övertygade om att de som säger sig ogilla staten är alla puckon. ...vilket alla lönnmördande och bombande anarkister genom tiderna redan gjort...men men.

Å andra sidan - gemene man är ju de största idioterna som accepterar att det finns en stat till att börja med. Det är ju så otroligt dumt att man saknar ord. De försvarar sitt eget slaveri.
Citera
2021-06-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Å andra sidan - gemene man är ju de största idioterna som accepterar att det finns en stat till att börja med. Det är ju så otroligt dumt att man saknar ord. De försvarar sitt eget slaveri.

Ja, så är det. Men, det bästa sättet för att nå ut till så många som möjligt verkar nog vara att hjälpa folk. Berätta saker så att de kan förstå det. Förklara varför i princip alla skulle tjäna miljoner på att ha ett mycket friare samhälle.

För många så gäller det nog att man börjar med den ideologin ens föräldrar hade, vilket alltför ofta är någon form av sosseri. Man får inte lära sig att tänka rationellt - och skolan hjälper nog mest till att skapa en aversion till att utforska och förstå hur samhället/politik faktiskt fungerar. Blir man frihetlig, så blir man det genom att man får höra de här idéerna från någon annan.

Så, det vi borde göra är att ligga i täten av att öppna upp en diskussion om samhället, människan, moral och politik, för att hjälpa så många som möjligt få en fullgod förståelse om allt detta. (Iaf i den ideologiska kampen; finns ju annat viktigt, som crypto, fristäder och seasteading.) Att förstöra saker kommer bara göra folk arga på en och slå dövörat om man skulle försöka föra fram en endaste vettig princip för att förstå omvärlden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in