Citat:
Ursprungligen postat av
Milldue
Jag söker efter någon form av gjutplast gärna med valbar "hårdhet" efter härdning både klar/genomskinlig och Färgad.
Den skall användas till att gjuta in kretskort och elektronik för att skydda kretsarna mot åverkan men också mot kopiering och reparation/manipulation.
Helst vara användbart direkt ur formen som slutlig produkt. Det skulle spara in ett extra hölje.
Får inte vara elektriskt ledande eller känsligt för väta.
Jag vet att det finns olika hartser som man fyller i produkter som skall skyddas på ovanstående sätt.
Mins även att det fanns glasklar gjutplast man hade som hobby och gjöt in olika saker i på slöjden förr i tiden..Själv gjöt jag in en nässelfjäril (som min mor fick i gåva)
Någon som känner till företag som säljer produkter som kan passa in på mitt behov ? Inom landet eller utomlands. Det kommer röra sig om upp till 1 m3 i åtgång per år så lågft pris är ganska viktigt..1 liter räcker till max 4 produkter så småflaskor är knappast ett alternativ då slutprodukten skulle bli för dyr att sälja.
Jag har köpt från
www.galindberg.se , ingen aning om priset dock, det var någon annan som betalade.