2020-04-21, 09:13
Medlem
Ja jag tror det är precis som rubriken lyder, då två före detta chefer jag har haft dykt upp, högst upp på "personer du kanske känner-listan" på min Facebook. Antar att de sökt på mig ofta och därför hamnat där, högst upp. Har en gemensam vän med den ena.

Vad tror ni, stalkar mina fd chefer mig? Vad hade ni gjort om ni var mig? Blockerat? Låtit der vara? Det känns obehagligt att de är kvar på listan högst upp vecka efter vecka. Kan inte vara mig själv längre eller lägga upp vad som helst längre. Måste höja min integritet.
Senast redigerad av FirstAidKit1 2020-04-21 kl. 09:26.
Citera
2020-04-21, 09:16
Bannlyst
Om du inte vill bli stalkad så avsluta ditt Facebookkonto, Facebook är som gjort för stalkers!
Citera
2020-04-21, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FirstAidKit1
Ja jag tror det är precis som rubriken lyder, då två före detta chefer jag har haft dykt upp, högst upp på "personer du kanske känner-listan" på min Facebook. Antar att de sökt på mig och ofta och därför hamnat där, högst upp. Har en gemensam vän med den ena.

Vad tror ni, stalkar mina fd chefer mig? Vad hade ni gjort om ni var mig? Blockerat? Låtit der vara? Det känns obehagligt att de är kvar på listan högst upp vecka efter vecka.
Logga ut och stäng av datorn kanske?
Citera
2020-04-21, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Logga ut och stäng av datorn kanske?

Stänga av datorn behöver man väl inte göra?
Citera
2020-04-21, 09:17
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Nej så funkar det inte. Det finns ca 1000 olika orsaker till att folk hamnar i den listan.
Det är inte för att dom stalkar dig.
Senast redigerad av Fourhundredstrokes 2020-04-21 kl. 09:23.
Citera
2020-04-21, 09:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Facebook har normalt tillgång till din adressbok (mailen), dina arbetsplatser, din hemort, arbetskamrater, facebookkontakter och deras adresser och arbetsplatser, intressen, sökstatistil etc etc. Utifrån detta försöker deras logaritmer föreslå kontakter och vänner som de tror kan vars intressanta - så givetvis kan dina tidigare chefer dyka upp där också.
Citera
2020-04-21, 09:21
Medlem
Kycklingtasss avatar
Gissar att det beror på att ni har en del gemensamma bekanta facebookvänner (kollegor).
Citera
2020-04-21, 09:34
Medlem
1335991s avatar
Klicka på namnen, alltså gå in på deras sidor och sedan blocka dom. Då ser du ej dom.
Citera
2020-04-21, 09:39
Medlem
invisuss avatar
Du kan ställa in så att folk som inte är dina direkta vänner inte kan se uppgifter om dig, eller så är du smart och tar bort facebook för det är cancer
Citera
2020-04-21, 09:46
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Facebook har normalt tillgång till din adressbok (mailen), dina arbetsplatser, din hemort, arbetskamrater, facebookkontakter och deras adresser och arbetsplatser, intressen, sökstatistil etc etc. Utifrån detta försöker deras logaritmer föreslå kontakter och vänner som de tror kan vars intressanta - så givetvis kan dina tidigare chefer dyka upp där också.
Menar du då att just den händelsen att någon varit inne på min profil och tittat i sig inte skall ge utslag på föreslagna vänner eller personer du känner?
Har Facebook skrivit det ngnstans eller hur vet du detta?
Jag misstror dig inte och är inte insinuant, men jag har hört samma tidigare och vill bara få lite mer kunskap.
Citera
2020-04-21, 09:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Menar du då att just den händelsen att någon varit inne på min profil och tittat i sig inte skall ge utslag på föreslagna vänner eller personer du känner?
Har Facebook skrivit det ngnstans eller hur vet du detta?
Jag misstror dig inte och är inte insinuant, men jag har hört samma tidigare och vill bara få lite mer kunskap.

Jo det lär nog absolut också utslag - jag menade bara att det kan finnas en väldig massa andra anledningar till att folk hamnar på listan med föreslagna kontakter.
Citera
2020-04-21, 10:10
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jo det lär nog absolut också utslag - jag menade bara att det kan finnas en väldig massa andra anledningar till att folk hamnar på listan med föreslagna kontakter.
ok tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in