2020-04-20, 19:26
Medlem
godboys avatar
Vad tror ni? Våran TV här hemma börjar få lite exter för sig och den är ändå 12-13 år. Den har varit kanon, men den hänger inte riktigt med i snabba scener och kan hacka lite och bli något blurrig. Den är en plasma.

I alla fall funderar jag och frugan (mest jag) på om det är läge för ny TV nu. Tänker en 55-65 tums. Har idag en 42:a. Tänker om det kommer gå ner i pris eller om det kommer stiga. Marginalerna i TV - hårdvaru - branschen är ju inte direkt feta om jag fattat det rätt. Så kanske lika bra att köpa nu.

Vad säger ni kära Flashbackare?
Citera
2020-04-20, 19:31
Medlem
akutaccents avatar
Oavsett så har det ju precis varit påskrea? Köp förra årets modell under påskrean så är det klart? Ser inte riktigt hur Corona måste vara en del av ekvationen.
Citera
2020-04-20, 19:34
Medlem
Priserna på tv går alltid ner lite hela tiden.
Citera
2020-04-20, 19:38
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Oavsett så har det ju precis varit påskrea? Köp förra årets modell under påskrean så är det klart? Ser inte riktigt hur Corona måste vara en del av ekvationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Priserna på tv går alltid ner lite hela tiden.
Ja, så är det. Får börja kolla runt lite på vad jag vill ha. Går ju att kolla prishistorik på bland annat prisjakt mm.
Citera
2020-04-20, 20:56
Medlem
yz44s avatar
Att det säljs mindre nu påverkar kostnaden i branschen och risken finns att i alla fall en del av det kommer att synas på priserna. Lägg även till att kronan är svag. Jag tror på stigande priser.

Kanske en begagnad TV, många byter så det finns många till salu.
Köpte själv en 4 år gammal 48" smart-tv av ett välkänt märke för 1300:-
Citera
2020-04-20, 21:37
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Att det säljs mindre nu påverkar kostnaden i branschen och risken finns att i alla fall en del av det kommer att synas på priserna. Lägg även till att kronan är svag. Jag tror på stigande priser.

Kanske en begagnad TV, många byter så det finns många till salu.
Köpte själv en 4 år gammal 48" smart-tv av ett välkänt märke för 1300:-
Det där kan du nog ha rätt i. Jag har också funderat lite i de banorna, dock är väl frågan vad dom händer med övriga valutor, rasar de också så kan ju just valutaläget ändras. Men å andra sidan så kommer vi snart behöva en ny TV och då kan jag ju lika gärna köpa den ganska snart. Ska faktiskt kolla in begagnathandeln med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in