Citat:
Ursprungligen postat av
stnecldfrenchloser
Jag har noll koll på husdjur men jag har aldrig varit med om att någon har en hund, som inte är registrerad hos en där kvinnan gör något mot hunden så att den börjar skälla när hon ska ut, i lägenheten och i trappan så att barn och vuxna reagerar. Hon blev tillsagd av en annan granne att hundskallen krämde barn och vuxna eftersom hunden skällde var tredje minut och det hördes i hela trappan, efter att hon blev tillsagd blev hon så arg att hon la ut en stinkande påse med hushållssopor i källaren så att den stank till sig och drog till sig råttor. Hon jobbar med gamla inom kommunen.
Jag har aldrig vait med om något tidigare så jag är nyfiken på vad ni som har hund anser om detta icke svenska fenomen.
Är man lämpad att ha en hund om man plågar hunden så att den skäller och som besvärar andra hyresgäster och annat folk?
Är det normal att plåga hunden så att den skäller stup i ett i sin egen lägenhet? Jag har stött på folk med hund men de har aldrig gjort saker mot sitt husdjur så att det skäller. Man kan ibland höra vissa hundar skälla men det är för att hunden är glad, och det ser man på hunden, men jag har aldrig varit med om att att ett husdjur skäller så högt i trappan när man ska ut och att hunden drar med sig så mycket jord och lera att det är massor med jord och lera i trappan som leder till ens lägenhet.
Vad säger du som är hundägare? Det handlar inte om att hålla med utan vad är djurplågeri och vad är normalt?
Det där djurplågeriet vore intressant om du kunde specificera likaså funderar jag på varför hennes yrke blev en så viktig faktor?
Misstänker att svaret är att du själv är fel i större delen av huvudet som gör att du som går hemma om dagarna har ett behov av att döma andra människor.
Men vad gäller hundar som skäller i bostadshus så läste jag för länge sedan om ett prejudicerande mål i just det ärendet.
Prejudikatet gick till hundägarens fördel då hunden inte skällde om nätterna samt att skallen rymdes inom en viss tidsperiod.
Nu orkar jag inte göra jobbet åt dig då du inte ens orkar plocka upp hennes sopor utan väljer att lida av dem samt klaga om det. Därför får du själv söka den information som jag vet att den finns.