2020-04-19, 22:01
Medlem
Hej,
Fick en haldol spruta när jag var inlaggd på psykiatrin. Är helt orkeslös och finner inte lycka i något samt är deprimerad.

Är det nån som varit med om detta och vet om det går över så man blir normal? Fick sprutan 6v sedan.
Citera
2020-04-19, 22:37
Bannlyst
Haldol är kemisk lobotomi, vi får hoppas att du inte haft rejält med otur.
Citera
2020-04-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden

Fan blir livrädd att behöva leva resten av livet så här
Citera
2020-04-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden

Har du nån form av erfarenhet av haldol
Citera
2020-04-20, 22:32
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ica-Killen
Har du nån form av erfarenhet av haldol
Var det Depot-injektion du fick? Ja, det måste det vara eller hur? Man får den var fjärde till sjätte vecka.
Akut-injektionen är inte så trevlig men den går ur efter ett dygn ungefär, men man kan skaka som ett asplöv under tiden, både i huvud och händer. Det går ju över så småningom. Skall du få upprepade injektioner i fortsättningen? Du måste säga till hur du upplever detta isåfall.
Citera
2020-04-21, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Var det Depot-injektion du fick? Ja, det måste det vara eller hur? Man får den var fjärde till sjätte vecka.
Akut-injektionen är inte så trevlig men den går ur efter ett dygn ungefär, men man kan skaka som ett asplöv under tiden, både i huvud och händer. Det går ju över så småningom. Skall du få upprepade injektioner i fortsättningen? Du måste säga till hur du upplever detta isåfall.

Det var depot injektion. Ska ej fortsätta med medicinering. Vet du nått om hur lång tid det tar att återhämta sig?
Citera
2020-04-21, 11:51
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Det var depot injektion. Ska ej fortsätta med medicinering. Vet du nått om hur lång tid det tar att återhämta sig?
Nej, vet inte hur lång tid det kan ta att återhämta sig/känna sig som vanligt. Har aldrig fått depot-injektion själv. Skulle tänka mig ungefär två månader så kommer du att bli som förut igen.
Citera
2020-04-21, 13:04
Medlem
Citat:
Nej, vet inte hur lång tid det kan ta att återhämta sig/känna sig som vanligt. Har aldrig fått depot-injektion själv. Skulle tänka mig ungefär två månader så kommer du att bli som förut igen.

Har du själv ätit tabletter eller fått behandling med haldol? Isåfall vilken dos & hur lång tid
Citera
2020-04-21, 13:20
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Har du själv ätit tabletter eller fått behandling med haldol? Isåfall vilken dos & hur lång tid
Fick tabletter (vet inte vilken dos) på sjukhuset när jag hade druckit för mycket och hamnade på sjukhus ville lämna avdelningen, kommer ihåg att jag blev stel och mådde inte bra. En annan gång hade jag också druckit och ville lämna sjukhuset men fick inte det och vägrade ta tabletterna, då fick jag akut-injektion istället. Vad dem injektionerna var på för dos vet jag inte, men det gick över på något dygn iallafall och sedan var jag normal igen. Fick bara enstaka injektioner. Hände ett par gånger. Behöver jag säga att jag inte dricker alkohol längre? Detta var snart tio år sedan. Dyrköpt läxa. Så jag har aldrig tagit det under en längre period.
Citera
2020-04-21, 15:00
Medlem
Citat:
Fick tabletter (vet inte vilken dos) på sjukhuset när jag hade druckit för mycket och hamnade på sjukhus ville lämna avdelningen, kommer ihåg att jag blev stel och mådde inte bra. En annan gång hade jag också druckit och ville lämna sjukhuset men fick inte det och vägrade ta tabletterna, då fick jag akut-injektion istället. Vad dem injektionerna var på för dos vet jag inte, men det gick över på något dygn iallafall och sedan var jag normal igen. Fick bara enstaka injektioner. Hände ett par gånger. Behöver jag säga att jag inte dricker alkohol längre? Detta var snart tio år sedan. Dyrköpt läxa. Så jag har aldrig tagit det under en längre period.

Gratulerar till att du vart nykter 10år & tack för hjälpen
Citera
2020-07-08, 16:57
Medlem
Är det här fortfarande aktuellt? (Ica-killen eller andra personer) Har ganska lång erfarenhet av haldol utifrån min egen situation och kan ge ingående info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in