Citat:
Ursprungligen postat av
EckiEcki
Men varför envisas du hela tiden med att krångla till det? Vi säger ju till dig att du genom att boota en windows installation kan anvönda detta för att reparera startmiljön. Varför vill du hålla på med annat?
Om du har raderat partitionen så kan den återställas. Men om du hunnit initiera den med ett annat filsystem så blir det svårt/omöjligt.
Hej du otålige. Jag har laddat ner och försökt återställa via den bootbara skiva jag laddade ner med windows media creator (via den funkade det ej att "reparera" ej heller komma åt fariksåterställning) jag har ävem prövat med en återställningssiva jag gjort via windows10 på en annan dator.
Jag misstänker tyvärr att det kan hända att jag raderat hela windowspartitionen men är ej säker. Det vore ju dumt då det är förinstallerat windows Home utan licensnyckel.
I bios-inställnigarna står det (typ= "preinstalled os licence SDK0L50600 WIN
OA3 KEY ID : 676876876768767867 OA2: N Secure Boot: disabled"
(Ändrade siffrorna, har ingen aning om detta är privata uppgifter som kan missbrukas eller ej)
Betyder det att nyckeln till Windows finns kvar "i bios" så att jag kan göra en full installation av windows10 Home utan problem med licensen?