Undrar samma sak, upplever det med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Askan66
Hej.
Har ställt en liknande fråga i TRT- tråden men inte fått någon svar, så tänkte ställa frågan här också.
En fundering jag har är om Tostrex och testosteronet som tas upp via applikationen ”byggs” upp i kroppen över tid? Anledningen till att jag undra är att jag tagit samma dos (7 pump) Tostrex nu ganska länge och haft stegrande nivåer av Testosteron vid varje provtillfället. Vid mitt senaste test låg jag på över 40!! Jag är 100% säker på att testet inte blev kontaminerad av överbliven medicin då jag aldrig smörjer på eller vid stället provet togs. Har inte tidigare provsvar exakt i huvuden men med tre månaders intervall på testerna har det typ varit 10, 15, 20, 25 nmol/L och nu helt plötsligt en bra bit över 40 nmol/L. Följer instruktionerna vid applikation förutom att jag nästan alltid smörjer in området men nått återfuktande 3h efter.
Jag har haft en föreställning om att det testo man tillför varje morgon mer eller mindre är förbrukat av kroppen dagen efter och att man därför behöver fylla på med nytt. Men mina tester och nivåökningar utan att dosen ändras tyder ju på att man bygger upp testot i kroppen över tid och att inte hela dosen ”försvinner” på ett dygn.
Någon som hört något eller har någon kunskap om halveringstiden på Tostrex och testot man får i sig där?